98 درصد تالاب گوخونی خشک شده است

98 درصد تالاب گوخونی خشک شده است

روز جدید مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه 98 درصد تالاب گاوخونی خشک شده است گفت: مصمم محیط زیست برای اجرای طرح احیای گاوخونی است.

منصور شه فروش با بیان اینکه 98 درصد تالاب گاوخونی خشک شده است، گفت: این وضعیت قابلیت تبدیل شدن به کانون گرد و غبار را دارد و برای جلوگیری از این اتفاق مقرر شد محیط زیست کشور طرح احیای گاوخونی را با همکاری سازمان اجرا کند. پیگیری اعطای حق آبه توسط وزارت نیرو

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای باید در خصوص احیای رودخانه زیندرود و تالاب گاوخونی برای جلوگیری از تخریب کانون های گرد و غبار اقداماتی را انجام دهد، تصریح کرد: برای اجرای طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی از سازمان منابع طبیعی کشور درخواست اعتبار شده است. می توانیم در این راستا فعالیت هایی انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به یکی از عوارض خشکسالی و کم بارندگی اشاره کرد و بیان کرد: یکی از این عوارض ایجاد کانون های گرد و غبار است و از ابتدای امسال دو ماه روزهای ناسالم باعث شد. گرد و غبار گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: کانون های گرد و غبار در استان به دلیل خشکسالی، تغییرات اقلیمی، عدم کشت در بسیاری از اراضی کشاورزی به وجود آمده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان 33 درصد مساحت استان را بیابان و بیابان عنوان کرد و گفت: در مناطق کویری زمانی که گیاهان کشت نمی شوند سیل رسوبات را به این مناطق می آورد و باد این رسوبات را به شکل وزش باد پخش می کند. گرد و غبار .

این فروشنده شیشه ادامه داد: کانون های داخلی گرد و غبار ناشی از خشکسالی و کم آبی و منطقه کویری استان است و کانون های بیرونی ناشی از مرزهای مشترک با استان های قم، سمنان، یزد و خراسان جنوبی است. و همچنین کانون های گرد و غبار خارج از کشور مرتبط با عربستان سعودی.

وی بیان کرد: کانون های گرد و غبار در استان شناسایی شده و اقدامات زیادی برای رفع آنها انجام شده است، به طور مثال حدود 310 هزار هکتار نهال در 14 شهرستان به منظور بیابان زدایی و همچنین 30 هزار هکتار مالچ پاشی و 7 نهال کاشته شده است. کیلومتر بادگیر.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اختصاص 30 میلیارد تومان از سوی ریاست منابع طبیعی برای اجرای طرح های بیابان زدایی و کنترل کانون گرد و غبار، گفت: بر این اساس هواشناسی و محیط زیست تکالیفی برای اقدام در این جهت..

دیدگاهتان را بنویسید