Omicron درها را به روی ایران باز می کند؟ کودکان زیر 12 سال واکسینه نشده اند

194692 293 خبر خاکستری

روز جدید دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با بیان اینکه مطالعات واکسیناسیون افراد زیر 12 سال در برابر کووید و همچنین برای سویه Omicron هنوز کامل نشده است، گفت: با توجه به اینکه سه مرکز فعال در این زمینه داریم حتی در تعطیلات صبح تا غروب ژن های فعال هستند و توالی یابی می کنند اما هنوز گزارشی از آمیکرون در ایران نداریم.

دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی ملی مبارزه با تاج و تخت گفت: افزایش دوز گفت: درباره شرکت های تولید واکسن داخلی نیز صحبت شد.

وی درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال نیز گفت: مطالعات هنوز کامل نشده است، اما این موضوع در دستور کار قرار دارد و در صورت کسب اطلاعات کافی حاکی از اثربخشی و عدم ایجاد عوارض برای افراد زیر 12 سال (معمولا در برخی کشورها) 5 تا 12 سال) “سال واکسیناسیون شروع شده است) اگر خدا بخواهد اعلام می شود. اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است و کمیته علمی همچنان در حال آموزش است تا اطلاعاتی را از کشورهایی که این کار را انجام می دهند به دست آورد تا بر اساس آنها تصمیم گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعدادی از واکسن های داخلی اثربخشی بیشتری نسبت به واکسن های خارجی نشان داده اند و این امر چشمان ما را به این امید باز کرده است که در صورت حمایت کافی در آینده بتوانیم این واکسن های داخلی را صادر کنیم.

وی گفت: با این مطالعات داخلی در کشور که اثربخشی اکثر واکسن های تولید داخل را نشان داده است، به ما قول داده شده است که می توانیم از واکسن های خانگی برای دوزهای تقویت کننده و شاید حدود 30 میلیون دوز واکسن استفاده کنیم. کشوری داریم که می توانیم از آن به عنوان دوز تقویت کننده در کشور استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به حجم بالای واکسیناسیون در کشور، اگرچه افرادی که واکسینه نشده اند را تشویق می کنیم که واکسینه شوند، اما اگر خدا بخواهد امیدواریم خدای ناکرده با اوج گیری جدید اپیدمی دوز تقویتی داشته باشیم. یا تشدید بیماری «ما این فرصت را پیدا کردیم که کمترین عوارض را داشته باشیم.

وی همچنین درباره سویه اومیکرون گفت: یکی از گزارش هایی که امروز در کمیته علمی داشتیم این بود که آیا آمیکرون در ایران در فرهنگ ما بر اساس توالی یابی ژن ویروسی شناسایی شده است یا خیر. خوشبختانه تاکنون با توجه به اینکه 3 مرکز فعال داریم که حتی از تعطیلات تا صبح و تعیین توالی ژن فعال هستند، هنوز گزارشی از آمیکرون در ایران نداریم و در حد توان در حال بررسی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید