تامین پایانه صادرات موقت محصولات کشاورزی مهمترین درخواست دولت برای تاخیر است


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818619

در سفر هیات دولت به خراسان رضوی و وزیر اقتصاد در مه ولات، احداث پایانه موقت صادرات محصولات کشاورزی، تکمیل محور فیض آباد – کاشمر، تولید پهپادهای امنیتی و تراکتورهای هوشمند و ساخت مهم ترین نیازها، یک کلینیک پزشکی تخصصی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، وزیر اقتصاد صبح امروز پس از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی پس از بازدید از گلزار شهدای فیض آباد، مشکلات و مطالبات مردم در استان را پیگیری و رفع کرد. این شهر.

علی نژاد فرماندار مه ولات در ابتدا بر تامین زیرساخت ها در این شهرستان تاکید کرد و افزود: اگر هر یک از مسائلی که امروز پیش می آید اگر حل شود مشکلات مهم و زیرساختی این شهرستان برطرف می شود.

کبیری رئیس راهداری مه ولات در خصوص تکمیل جاده فیض آباد به کاشمر گفت: 18 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مه ولات است که 8 کیلومتر آن تکمیل شده و برای تکمیل به 150 میلیارد تن فولاد نیاز داریم. 10 کیلومتر باقی مانده

وی افزود: مسیر 2.5 کیلومتری خاکی تا راه آهن برای شهروندان با مشکلات زیادی مواجه است و با توجه به اینکه ساکنان مه ولات، کاشمر، هلیل آباد و بردسکن از ایستگاه استفاده می کنند، 10 میلیارد تن فولاد برای بهسازی این محور هزینه می شود. این لازم است.

در ادامه این جلسات، هاشمی، سرمایه گذار بخش خصوصی، درخواست مجوز و تسهیلات برای پایانه صادرات موقت محصولات کشاورزی کرد و گفت: به دلیل عدم برندسازی، محصولات منطقه در دنیا شناخته شده نیست و فیض آباد رتبه اول را دارد. در استان رتبه دوم را در کشور دارد اما بیشتر محصولات به کرمان می رود و از آنجا با نام پسته کرمان و رفسنجانی صادر می شود.

وی گفت: در فاز اول 200 میلیارد تن برای ساخت این پایانه صادراتی پیش بینی شده است که مجوز این پایانه صادراتی بین وزارت صمت و کشاورزی در بروکراسی اداری اخذ شد.

هاشمی گفت: ابتدا به آزمایشگاه و سپس پایانه گمرکی برای صادرات نیاز داریم. مردم کرمان پسته مرغوب مه ولات را با نام های کرمان و رفسنجان صادر می کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سالانه 26 هزار تن پسته از این شهرستان صادر می شود و مجوز شهر لجستیکی و بندر خشک را داریم، از وزیر اقتصاد می خواهیم که یک مجوز صادر کند. مجوز پایانه صادراتی این شهر.

وزیر اقتصاد در طرحی برای پیگیری مشکلات شهرستان مه ولات، درخواست راه اندازی گمرک موقت در شهرک خراسان رضوی را به شورای دولت ارائه کرده است.


درخواست تولید پهپاد امنیتی و تراکتور هوشمند در مه ولات

بخشی از نخبگان شهرستان مه ولات در دیدار مردمی با وزیر اقتصاد درخواست مجوز و تجهیزات تولید پهپاد امنیتی و تراکتور هوشمند باغات پسته را داد.

وی گفت: با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب از طرح ها و شرکت های دانش بنیان، 112 هزار هکتار باغ پسته در خراسان رضوی داریم که تنها 20 درصد آن مکانیزه و برای طرح های دانش بنیان پسته است. -بادام زمینی از جمله پهپاد. ما درخواست مجوز و تجهیزات برای گاردهای هوشمند و تراکتورهای هوشمند داریم.

با توجه به ظرفیت برندها و برندها در خراسان این دو طرح قابل اجراست و برای اینکه گرفتار بروکراسی اداری نشویم نیازمند کمک دولت هستیم.

عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات از شورای دولت خواستار راه اندازی واحد دیالیز تخصصی در بیمارستان امام رضا (ع) و کلینیک تخصصی پزشکان شد و گفت: با توجه به اینکه ۲۵ بیمار دیالیزی داریم برخی از سوی دیگر ما جایی برای عیادت بیماران نداریم، بنابراین از شورای دولت می خواهیم با احداث مجتمعی چند طبقه با بخش دیالیز و کلینیک تخصصی موافقت کند.

وی افزود: 15 میلیارد تن اعتبار برای ساخت این دو پروژه مهم مورد نیاز شهرداران پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید