تفاهم نامه پژوهشکده ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضا شد.


ساعت: 20:40
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881236

تفاهم نامه پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نشستی که به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور با اشاره به توانمندی های این دو مرکز تحقیقاتی گفت: این افتخار را دارم که بتوانم تعامل بین وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه های مختلف آغاز شود.

در ابتدای این نشست علمی دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ظرفیت علمی و پژوهشی دو مرکز اظهار داشت: همکاری دو مرکز که در قالب تفاهم نامه منعقد شد. تفاهم، دستاوردهای خوبی برای جامعه و نظام سلامت خواهد داشت و برای جامعه و ایران عزیز منشأ خیر و برکت خواهد بود.
دکتر زالی همچنین گفت: وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این دانشگاه روند تجاری سازی محصولات و تولید پروژه های مشترک را تسهیل می کند.

در زیر دکتر جوادی محمدی رئیس پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی بیان کرد: موضوعاتی مانند ناباروری، تشخیص بیماری های صعب العلاج و سرطان، بیماری های قلبی عروقی، حیوانات نمونه و ژن درمانی، مهندسی بافت و جذب دانشجوی مفاصل از مناسبت ها. برای همکاری مشترک بین دو مجموعه می باشد.

دکتر محمدی افزود: برخی از ظرفیت های مرکز تحقیقات از جمله امکانات آزمایشگاهی برای تشخیص HPV و سرطان دهانه رحم و تولید کیت های تشخیص سرطان بستری آماده برای همکاری های دوجانبه است و این تعاملات می تواند در جهت افزایش طول عمر و افزایش طول عمر باشد. حفظ و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های خانواده و نظام سلامت موثر باشد.

سپس از طرف دو طرف پیشنهاد شد که همکاری مشترک در قالب سه کمیسیون تحت عنوان ژنتیک، پزشکی بازساختی و تجاری سازی صورت گیرد.

دکتر زالی در خاتمه به موضوعات مطرح شده از سوی حاضرین از جمله ناباروری، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی از مشکلات روز جامعه در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: همکاری در این حوزه ها باید در راستای سیاست های مشترک سلامت و بهداشت باشد. سیاست های سلامت جامعه
وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص زودهنگام با مراجعه به موقع بیمار، روند درمان نتایج بهتری خواهد داشت.

در این دیدار تعدادی از روسای دو مرکز در خصوص زمینه های مشترک همکاری بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید