جوانان امیدهای آینده انقلاب / از الگوبرداری از افراد بی هویت بپرهیزید


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839663

آیت الله ناصری سخنگوی مقام معظم رهبری در استان یزد گفت: امروز چشمان جامعه و انقلاب اسلامی ایران به جوانان است تا با کمال بخشیدن به نفس و تحصیل علم، جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری شب گذشته در جشنواره تکلیف مدرسه ملاصدرا که در کتابخانه آیت الله وزیری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه خلقت انسان بیهوده نیست و همه موجودات هستی به وظایف خود عمل می کنند و هیچ کدام از آنها تخلف نمی کند، گفت: او گفت: این واجبات به درستی انجام شده، دنیا ثابت مانده و خداوند برای کوچکترین مخلوقات مأموریت دارد.

وی با اشاره به تحقیقات دنیا بر روی حیوانات و حشرات از کوچک ترین تا مسن ترین و بزرگ ترین بیان کرد: مطالعه زندگی موجوداتی مانند مورچه ها و زنبورها نشان دهنده خلقت هدفمند هستی برای انسان است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال به فکر همه مخلوقاتش بوده است، افزود: در آفرینش هر موجودی حکمت داشت.

ناصری گفت: زندگی و مرگ ما به دست خداوند متعال است و همه ما در برابر خداوند متعال فقیر و درمانده هستیم، پس وظیفه ما در برابر خالق متعال عبادت و شکر است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دنیا دنیای رو به جلو است و باید به بالاترین مقام کمال برسیم پس مطالعه کنید و بدانید که خداوند تنها همدم همیشگی است و باید همه چیز را از او بخواهید و مطمئن باشید که خیر یکی به اندازه او توانایی دارد. “کمک کار شما نیست.

ناصری تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بهترین الگو هستند و نباید از افراد گمنام الگوبرداری کرد، بلکه با تلاش برای علم آموزی، ساختن روح و استفاده از قدرت اندیشه و عقل، برکت است و از نعمت های خداوند متعال بهره مند شویم.

وی افزود: باید قدردان نعمت های خداوند باشیم و وقت و عمر و جوانی را بیهوده نگذرانیم.

امام جمعه یزد به دانش آموزان توصیه کرد: شما دانش آموزان عزیز تلاش کنید و خوب درس بخوانید و از خداوند بخواهید که راه درست را به شما نشان دهد و با حضور دل دعا کنید و راز و نیاز و عبادت را هرگز فراموش نکنید.

ناصری ادامه داد: چشم جامعه به شماست و امیدوارم در آینده با علم آموزی و تهذیب نفس کشور را در مسیر توسعه قرار دهید.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید