مسئولان باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند/ مردمی بودن از ویژگی های بارز رئیس جمهور است


ساعت: 16:58
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841896

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


مسئولان باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند/ مردمی بودن از ویژگی های بارز رئیس جمهور است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تقدیر از سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی گفت: منابع اختصاص یافته به زیرساخت های استان در این سفر امیدوارکننده است و این روند اجرای پروژه ها و تخصیص اعتبارات ویژه برای رونق اقتصادی و توسعه استان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: این سفر با سفرهای دولت های دیگر متفاوت بود. عدم تشریفات و به هم ریختگی جلساتی که تنها پذیرایی از آن آب بود، نبود تبلیغات محیطی اضافی و مواردی از این دست سفر را بدبخت کرد.

وی افزود: اگرچه در یک سفر نمی توان همه مشکلات را حل کرد، اما می توان به توسعه و زیرساخت های مناسب دست یافت که همه این موارد مستلزم مشارکت قوی مسئولان استانی است.

وی با اشاره به اهمیت این سفرها گفت: سفرهای استانی هیئت دولت موضوعی منحصر به فرد است که در اولویت تحقق وعده ها و تقویت مواضع ضروری و اساسی استان قرار دارد.

حجت الاسلام قریشی محبوبیت رئیس جمهور را مصداق بارز سفر به استان دانست و گفت: آنچه در سفرم مهم بود نگاه ویژه من به مردم آیت الله رئیسی بود. عصبانیت رئیس جمهور از راننده برای خروج از جمعیت و گوش ندادن به حرف مردم و همچنین عدم اجازه پرواز هلیکوپتر برای شنیدن صدای مردم، مورد ستایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: جلسات فشرده بدون وقفه و تلاش برای رفع مشکلات مردم در جلسات قابل توجه و قابل تقدیر بود. خود رئیس جمهور معتقد بود که در این دنیا استراحتی وجود ندارد و بدهی در اولویت است. خدمت دولت به مردم مایه مباهات است و باید قدردان آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: این یکی از اشتباهات ایشان در گذشته بوده است. رهبر انقلاب نیز انقلابی بودن را مهمتر از انقلابی بودن دانستند که نمایندگان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: دوری از تبعیض و فساد، دوری از زندان و محبوبیت باید مورد توجه و اولویت نمایندگان قرار گیرد.

حجت الاسلام قریشی گفت: پرهیز از دخالت در انتصابات موضوع مهمی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و نمایندگان باید به آن پایبند باشند.

وی افزود: همه باید مطیع رهبری باشیم و به دستور ایشان عمل کنیم. رهبر انقلاب بر انقلابی بودن مجلس تاکید کردند و تاکید کردند که نمایندگان باید به این اصل احترام بگذارند. این مورد در کنار ذکر برخی از نقاط قوت و ضعف مجلس، موضوع مهمی است که باید از سوی نمایندگان پارلمان اروپا مورد توجه قرار گیرد.


دست خیانت دولت و مردم باید قطع شود


حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تمجید از اقامه نماز جمعه این هفته میاندوآب با تقدیر از سفر رئیس جمهور به میاندوآب گفت: .


امام جمعه میاندوآبی با بیان اینکه تا زمانی که دولت سیزدهم شکست خورد و به سرمنزل مقصود رسید در داخل و خارج از کشور دست داشت، افزود: این دست ها و دست های خیانت به دولت و مردم باید قطع شود..


وی با اشاره به اینکه عده ای معیشت و اقتصاد مردمی را انباشته می کنند، گفت: دشمن امروز از نظر اقتصادی وارد میدان شده و با تمام ظرفیت جنگ اقتصادی را به راه انداخته تا نظام اسلامی را متزلزل کند و بنابراین باید هوشیار بود. «و دست خائنان را از بیت المال قطع کن.


حسن زاده افزود: مردم موظفند در صورت هرگونه انباشتگی گزارش دهند و یا کسانی که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، نهادها و اطلاعات مربوطه با آنها برخورد کنند.


امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه تحقق و روحیه جهادی و انقلابی شرط موفقیت و پیروزی است، گفت: با تنبلی نمی توان کاری کرد و شرط موفقیت روحیه جهادی و انقلابی در هر عرصه ای است. در دوران دفاع، «پروردگارا ما با روحیه جهادی کارها را انجام دادیم و موفق شدیم.


وی همچنین بر ضرورت اتحاد و همدلی تاکید کرد و گفت: دشمن همان گونه که اندلس قدیم را با تفرقه و نزاع و خیزش لجام گسیخته ویران کرد، بر اختلافات و اشتباهات ما متمرکز است.


حسن زاده با انتقاد از گسترش سگ های ولگرد در سطح شهر و افزایش سگ های ولگرد، افزود: مردم از این موضوع ناراحت هستند و مسئولان باید جلوی سگ های ولگرد را بگیرند و هر چه سریعتر تعداد سگ های ولگرد را در سطح شهر افزایش دهند و وارد عمل شوند. «این کار را به گونه ای انجام ندهید که زیبنده جامعه ما نباشد.


وی همچنین با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و توصیه ها و بیانات ایشان در این دیدار، گفت: رهبر معظم انقلاب مجلس را مجلس انقلابی خواندند و فرمودند ساختار مجلس انقلابی بود و به قدرت رسید. با شعار انقلابی و مصوبات و اقدامات نیز انقلابی است.


امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ممنوعیت دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها را به نفع خود دانستند، افزود..


وی گفت: اصل تفکیک قوا بسیار حائز اهمیت است و قوای سه گانه باید با هم متحد شوند و زیر لوای ولایت برای حل مشکلات تلاش کنند..


حسن زاده با اشاره به ویژگی های نمایندگان مجلس انقلاب تصریح کرد: ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردمی بودن و تفکیک موضوعات اصلی از موضوعات فرعی و اولویت بندی حل مسائل اصلی.پرهیز از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با سایر قوا و نهادها و بدنه آنها و رعایت کامل قانون اساسی و تعهدات آن از ویژگی های نمایندگان مجلس است.


انتقام خون شهید هدی از جنایتکاران امری اجتناب ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) دارای مقام معصوم و به معنای واقعی کلمه معصوم است. و چه افتخار است، اعظم را امام معصوم (ع) می دانند، نقش، رسالت، رسالت و مسئولیت الهی را به بهترین نحو توسط ایشان ایفا کرده است.

امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اهمیت تکریم در فرآیند انسان سازی، افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «فرزندان خود را تکریم و احترام کنید و آنها را به خوبی تربیت کنید» یعنی آنها تربیت نیکو را بیان کنند. دیرتر از احترام و احترام، اشعاری بر اساس احترام به تربیت خوب دارد.

وی تکریم و تکریم فرزندان را حداقل از چهار جهت در تربیت آنان مؤثر دانست و گفت: تربیت، شخصیت پردازی و شناسایی، فراگیری ارزش ها و پرورش فضایل از جمله مواردی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

جلالی خاطرنشان کرد: اگر کودکی مورد بی احترامی والدین و مربیان قرار گیرد، سخنان و آموزه های آنان نه تنها اثر تربیتی بر او نخواهد داشت، بلکه اثر معکوس و بعضاً ضد تربیتی نیز دارد: رفتار انسانی، مبتنی بر دانش است. آنها از خود دارند و این خودشناسی معمولاً ابتدا از طریق نگاه دیگران به مردم حاصل می شود. بنابراین اکثر مردم به ویژه فرزندانشان خود را به گونه ای می شناسند که دیگران در رفتارشان آنها را نشان می دهند و بر اساس این شناخت از خودشان عمل می کنند و در غیر این صورت دچار تعارض درونی، اضطراب و دلهره می شوند.

امام جمعه چهاربرج افزود: باید توجه داشت که ارزش آفرینی تنها با موعظه، نصیحت و نصیحت امکان پذیر نیست و هرگز نمی توان با رعایت نکردن و تحقیر کودک، احترام به دیگران و رعایت حقوق آنها را تربیت کرد. شخصیت.”

وی با اشاره به مسائل سیاسی ایران و جهان گفت: رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته چندین شب پیش منطقه مصیاف را با شلیک ده ها موشک مورد حمله قرار داد که برای اولین بار با پدافند هوایی سوریه و اس. 300 موشک منهدم شد.

جلالی با اشاره به ترور شهید حسن صیاد هدی توسط صهیونیست ها گفت: مکان و این روز نزدیک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید