همکاری بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد

ساعت: 14:24
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923511

روسای فدراسیون های هندبال ایران و لهستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این دیدار که بین روسای فدراسیون های هندبال ایران و لهستان برگزار شد، راهکارهای همکاری مشترک از جمله برگزاری اردوهای تدارکاتی و دیدارهای دوستانه بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به دعوت رئیس فدراسیون هندبال لهستان برگزار شد، هنریک سپانسکی رئیس فدراسیون هندبال لهستان ضمن خیرمقدم به رئیس فدراسیون هندبال ایران گفت: از عملکرد هندبال ملی ایران لذت بردم. تیم در مسابقات قهرمانی جهان قبل از این مسابقات یک بازی دوستانه داشتیم و من در معرض قدرت هندبال ایران بودم.

شپانسکی اضافه کرد: از برگزاری این نشست بسیار خرسند هستم و به دنبال ایجاد ارتباط جدی با فدراسیون هندبال ایران هستیم و محورهایی را که در این جلسه مطرح می شود دنبال می کنیم تا در آینده نزدیک نتایج عملی به همراه داشته باشد. در دو سال گذشته اخبار زیادی از پیشرفت هندبال ایران شنیدم و از این موفقیت ها شگفت زده شدم. باید به موفقیت های هندبال بانوان ایران هم اشاره کنم که خیلی مرا تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: آمادگی داریم تا حد امکان زمینه های همکاری مشترک در هندبال داخل سالن ایجاد کنیم و تجربه خود را در اختیار ایران قرار دهیم. این جلسات را در رده های سنی مختلف برگزار کنید.

سپانسکی همچنین از آمادگی فدراسیون هندبال لهستان برای همکاری مشترک در زمینه بازیکن سازی، استعداد یابی و زمینه های آموزشی خبر داد و گفت: فرصت ایجاد زمینه های همکاری در بحث استعداد یابی و بازیکن سازی بین دو کشور وجود دارد. دو کشور می توانند تخصص خود را در زمینه استعدادیابی به یکدیگر ارائه دهند. همچنین در زمینه آموزش و برگزاری دوره های مربیگری می توان زمینه همکاری مشترک را ایجاد کرد.

وی ضمن دعوت از رئیس فدراسیون هندبال ایران برای بازدید از امکانات و ظرفیت هندبال لهستان خاطرنشان کرد: بسیار علاقه مندم که از امکانات و ظرفیت فدراسیون هندبال لهستان به ویژه در زمینه مدارس هندبال بازدید کنید. در مطالعاتی که انجام دادیم با فعالیت گسترده مدارس هندبال در ایران آشنا شدیم و بدون شک کشورها می توانند تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارند.

رئیس فدراسیون هندبال لهستان در ادامه از تمایل بازیکنان ایرانی برای حضور در لیگ هندبال لهستان خبر داد و گفت: از حضور هندبالیست های ایرانی در لیگ لهستان استقبال می کنیم و امیدوارم شاهد حضور هندبالیست های ایرانی در لیگ لهستان باشیم. لیگ لهستان لیگ لهستان به زودی

شپانسکی در پایان برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: سعی می کنم به زودی به ایران سفر کنم و از امکانات و ظرفیت هندبال ایران بازدید کنم. مطمئنم فرصت های زیادی برای همکاری مشترک بین فدراسیون هندبال ایران و لهستان وجود دارد و قطعا در آینده نزدیک از این فرصت ها استفاده خواهیم کرد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ایران نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته لهستان در جام جهانی گفت: میزبانی لهستان در جام جهانی جای قدردانی دارد و البته باید از میزبانی لهستان از ایران نیز قدردانی کنم. مسابقات تدارکاتی در کاتوویتس.

وی ادامه داد: امیدوارم این دیدار منجر به توسعه همکاری های مشترک بین دو فدراسیون هندبال ایران و لهستان شود. ما آماده استفاده از تجربه هندبال لهستان در بخش های مختلف هستیم و می توانیم در زمینه های مختلف همکاری کنیم.

پاکدل خاطرنشان کرد: از جمله مهم ترین برنامه هایی که می توان در نظر گرفت برگزاری اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی است. همچنین دوره های آموزشی و مربیگری از دیگر برنامه های قابل پیگیری است.

وی همچنین به تجربه ایران در هندبال ساحلی اشاره کرد و گفت: تجربه خوبی در هندبال ساحلی داریم و می توانیم این تجربه را در اختیار هندبال لهستان قرار دهیم. بدون شک این انتقال تجربه می تواند باعث رشد و توسعه هندبال در هر دو کشور شود.

رئیس فدراسیون هندبال ایران در پایان رسما از شپانسکی برای سفر به ایران دعوت کرد و به وی گفت: امیدوارم به زودی شاهد حضور شما در ایران و بازدید از امکانات و شرایط هندبال ایران باشم.

مدیر اجرایی و مدیر مالی فدراسیون لهستان و مدیر اجرایی فدراسیون هندبال ایران نیز در این جلسه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید