وضعیت هواشناسی امروز 20 اردیبهشت 1401 / خیزش گرد و غبار در نقاط مختلف کشور / بارش در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 20 اردیبهشت 1401 / خیزش گرد و غبار در نقاط مختلف کشور / بارش در برخی استان ها

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از گرد و خاک در مناطق مختلف کشور، بارش باران در برخی استان ها و کاهش دما تا 10 درجه در شمال شرق ایران خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی پیش بینی امروز (18 اردیبهشت) در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان. و استان البرز زنجان. در قزوین، البرز و تهران بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بیشترین شدت بارش در استان های خراسان شمالی و خراسان شمالی پیش بینی می شود و در نواحی شمال شرق افت محسوس دما از 4 تا 10 درجه سانتی گراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: بارندگی ها در روز سه شنبه (20 اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، رشته کوه های البرز در شمال خراسان و شمال خراسان رضوی ادامه دارد. در روز چهارشنبه (21 اردیبهشت) در استان های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه (21 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی دیگری به مناطق شمال غرب دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان شمالی به تدریج، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. از نو.

به گفته ضیائیان، امروز در دامنه های شمال شرق، شرق و جنوب البرز و جنوب کشور و همچنین در مناطق گرد و خاکی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. این شرایط برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه (30 و 21 اردیبهشت) در غرب، جنوب و جنوب غرب و پنجشنبه و جمعه (22 و 23 اردیبهشت) پیش بینی می شود که علاوه بر این مناطق در شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: امروز دریای خزر و پنج روز آینده در نیمه شرقی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین در غرب خلیج فارس در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز طوفانی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ اردیبهشت) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بعد از ظهر به تدریج با کمینه دمای ۱۶ و یک درجه یک حداکثر 25. در روز چهارشنبه (21 اردیبهشت) بعد از ظهر صاف تا نیمه ابری، بعد از ظهر ابری و وزش باد با کمینه دمای 18 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (19 و 8 اردیبهشت) بندرعباس با 37 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد و همدان با دمای 3 و 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید