آمریکا با استراتژی تنش آفرینی خود به ایجاد بحران در منطقه ادامه می دهد

ساعت: 20:08
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783056

دبیرکل شورای امنیت ملی در بدو ورود به هند برای شرکت در سومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای، گفت: آمریکا با راهبرد خود برای ایجاد تنش به ایجاد بحران در منطقه ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شمهانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی سه شنبه شب برای شرکت در سومین نشست گفت وگوهای امنیتی منطقه ای وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

شمهانی در بدو ورود به فرودگاه دهلی نو در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از تداوم نشست گفتگوهای امنیتی منطقه ای که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته برگزار شد، بر ضرورت تقویت همکاری ها و همکاری های منطقه ای برای مقابله تاکید کرد. تهدیدها و اجزای نامشخص را برجسته کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به محوریت سومین گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای بر توسعه سیاست و امنیت در افغانستان گفت: برای حمایت از صلح و ثبات پایدار و فراگیر در افغانستان و دستیابی به استراتژی‌های عملیاتی مشترک، راهبردهایی را در نظر بگیرید.

شمهانی افزود: اگرچه آمریکا پس از 20 سال اشغال و اشغال افغانستان از افغانستان اخراج شد اما با استراتژی ایجاد تنش همچنان به بحران آفرینی ادامه می دهد.

وی با ابراز خرسندی از تقویت حضور کشورهای منطقه در این نشست، گفت: برگزاری این نشست فرصت بسیار مناسبی برای گفت وگوهای سیاسی دوجانبه و مذاکرات امنیتی بین کشورهای منطقه است.

شمهانی علاوه بر شرکت و سخنرانی در سومین گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای، با همتایان خود دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.

این اجلاس به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و اولین نشست آن در سال 1397 برای بررسی بحران افغانستان در تهران برگزار شد.

دهلی نو فردا چهارشنبه 10 نوامبر میزبان نشست منطقه ای امنیت افغانستان است. پیش از این اعلام شده بود که ایران به دعوت دهلی نو برای حضور در این مراسم پاسخ مثبت داده است.

در این نشست که با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار می شود، تحولات اخیر امنیتی در منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید