آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی: هیچ کشوری دوست ندارد ما به توافق برسیم

آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی: هیچ کشوری دوست ندارد ما به توافق برسیم

روز جدید سیداحمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جماران گفت: وضعیت روس ها در دقیقه 90 را دور از انتظار ندیدم. من هرگز به روس ها خوشبین نبودم. من نماینده مردم دسفول هستم، این موشک های روسی بود که در زمان جنگ روی ما فرود آمد.

سخنگوی دزفول در مورد مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اگر مذاکرات مستقیم گره گشایی کند، ایران هرگز با آن مخالفت نخواهد کرد، مشروط بر اینکه مطمئن باشیم آن را حل می کنیم، اما در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد. در مواقعی دیدید که ایران به همه تعهداتش عمل کرد، اما آنها عهدشکنی کردند. با این حال معتقدم اگر گره باز شود، مذاکره مستقیم اشکالی ندارد.

در همین راستا سید احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار جماران درباره آینده برجام با وجود شرط روسیه گفت: به آینده برجام خوشبین هستم. توافق برجام فقط به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد به تفاهم برسد اگر ایران تحت تحریم باشد، همه سود می‌برند و فقط مردم ایران متضرر می‌شوند، بنابراین هیچ‌کدام نمی‌خواهند مشکل حل شود. با این حال، من به آینده بدبین نیستم. تیم ایران سخت کار می کند و تا جایی که می تواند در احقاق حقوق مردم ایران کوتاهی نمی کند.

من هرگز به روس ها خوشبین نبودم

آوایی با پیش بینی رفتار روسیه در دقیقه 90 گفت: وضعیت روس ها در دقیقه 90 را غیرمنتظره ندیدم. من هرگز به روس ها خوشبین نبودم. من نماینده مردم دسفول هستم، این موشک های روسی بود که در زمان جنگ روی ما فرود آمد.

وی ادامه داد: در بحث برجام عده کمی اقدامات ترامپ را حدس زدند; حضور ترامپ برای کل جهان فاجعه آمیز بود. این ایران بود که به توافق عمل کرد و در نهایت آمریکا زیر میز قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص استقلال تیم مذاکره کننده با وجود شرط روسیه افزود:

اگر مذاکرات مستقیم گره را باز کند، ایران هرگز با آن مخالفت نخواهد کرد

نماینده مردم دسفول در مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اگر مذاکره مستقیم گره مشکلات را بگشاید، ایران هرگز با آن مخالفت نخواهد کرد. مشروط بر اینکه مطمئن باشیم آن را حل می کنیم، اما در این زمینه اتفاق نظر وجود ندارد. گاهی می دیدی ایران به همه تعهداتش عمل می کند اما پیمان را زیر پا می گذارد. با این حال معتقدم اگر گره باز شود، مذاکره مستقیم اشکالی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید