اختتامیه اولین جشنواره هنرهای قرآنی در دهه فجر / شرکت 95000 دانشجوی سال اول

زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792254

رئیس اداره قرآن، عترت و اقامه نماز آموزش و پرورش یزد:

رئیس اداره قرآن، عترت و اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به حساسیت بالای فینال و فضای پرنشاطی که حضور می تواند در بین دانش آموزان ایجاد کند، تصمیم گرفتیم مسابقات فینال را به تعویق بیندازیم. تاج در کشور آرام بگیرد.» نتیجه بگیریم که اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، دهلیز و اقامه نماز در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برگزاری اولین جشنواره هنرهای قرآنی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور سازمان فرهنگی، همگانی و ورزشی شهرداری در سال تحصیلی 1400-1399 گفت: این جشنواره پس از برنامه ریزی و تدارک آموزش های لازم در چهار محور؛ آواشناسی، ادبیات، هنر و محتوای الکترونیکی در 16 رشته با استقبال خوب دانشجویان آغاز شد.

وی شناسایی استعدادهای دانش آموزان، جهت دهی و شکوفایی استعدادهای آنان را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره قرآنی دانست و گفت: حفظ یاد و خاطره شهید نخبه قرآنی حاج حسن دانش و همچنین ایجاد انگیزه در دانش آموزان و خانواده های آنان برای حرکت در جهت گیری هنر قرآنی هدف دیگر بود.

غفاریان در ادامه به تشریح شرایط جشنواره پرداخت و گفت: علیرغم اینکه در شرایط عادی تبلیغات و مسابقات باید در فضای واقعی انجام می شد، اما با توجه به شرایط کرونری حاکم بر کشور، فضای مجازی به بستری تبدیل شده است. فعالیت ها و تبلیغات.” در سطح مدرسه، ناحیه، ناحیه و شهرستان تاج گذاری کرد و تابستان امسال مرحله استانی را در رشته های مختلف برگزار کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 95 هزار دانش آموز عنوان کرد و گفت: این تعداد به دلیل عدم برگزاری مسابقات و جشنواره در فضای مجازی در ثبت نام اولیه شرکت کردند و به تدریج در در مراحل مختلف به 3000 نفر در مرحله استانی می رسند.

گفاریان درباره زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقات نیز گفت: علیرغم اینکه قرار بود فینال مسابقات در تیرماه برگزار شود، اما به دلیل حساسیت بالای فینال و فضای پرنشاطی که حضور می تواند در بین آنها ایجاد کند. دانش آموزان تصمیم گرفتیم آخرین ساعت مسابقه را برگزار کنیم.برای به تعویق انداختن مماشات تاج در کشور، اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

وی از حمایت های خوب سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حوزه های مادی و معنوی این جشنواره قدردانی کرد و گفت: از همه همکاران عزیزم در مدارس، مناطق و شهرستان ها هر چه بهتر است. عظیم دارای سوابق تحصیلی بوده و نقش بسزایی در تشویق دانش آموزان و همچنین در ارزیابی آثار به ویژه معاونت محترم پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش جناب آقای ملانوری و همکاران در این زمینه، همکاران قرآن، عترت و نماز داشت. و همکاران سازمان فرهنگی هنری و فرهنگی اجتماعی از ورزش شهرداری تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است اولین جشنواره هنر معارف قرآن از 29 آذرماه 1395 با افتتاحیه آغاز و با اختتامیه بهمن ماه سال جاری به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید