ادامه افزایش تولید خودروسازان / ترسیم افق مناسب برای صنعت خودرو در کشور


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908577

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از سالن قطعه سازان سایپا در نمایشگاه قطعات تهران گفت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خصوص ارتقای کیفیت خودروهای داخلی با توجه به رهنمودها و خواست دولت و مردم برای خودروسازان ماموریتی در نظر گرفته شده و خوشبختانه فعالیت های خوبی آغاز شده است. و امیدواریم این روند ارتقای کیفی به سرعت دنبال شود و با گزارش هایی که دریافت کردیم این روند در گروه سایپا مثبت است و سایپا در حال اجرای پروژه های کیفی برای محصولات خود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صنعت خودرو را بسیار بزرگ و مهم می داند که متاسفانه برخی تلاش می کنند آن را کوچک جلوه دهند و اظهار داشت: صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع خوب و قوی کشور است. با وجود این، نواقصی نیز وجود دارد که مدیران برای رفع آنها برنامه ریزی می کنند و به دنبال راه حل هستند.

وی با بیان اینکه بهترین متخصصان و کارشناسان که جزو سرمایه های کشور محسوب می شوند در صنعت خودرو فعالیت می کنند، گفت: استفاده از این سرمایه ها و همچنین همکاری های گسترده با شرکت های دانش بنیان که خوشبختانه آغاز شده است. برای این صنعت افق و آینده خوبی ایجاد خواهد کرد.

آقامحمدی با اشاره به افزایش تولید که از ابتدای سال جاری در خودروسازان آغاز شد، گفت: باید تیراژ تولید خودروسازان با همین روند افزایش یابد تا بتوانند نیازهای داخلی را تامین کنند و رضایت کل مردم را جلب کنند. مهم در عرضه مستمر خودرو و خارج از کشور محصولات به قید قرعه انتخاب خواهند شد.

عضو شورای کارشناسی در خصوص موضوع اصالت قطعات و جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و تقلبی به بازار گفت: در بازدیدی که انجام شد کار خوبی انجام شد و سامانه ای طراحی شد و در صورت قطعی و موثر بودن این سامانه می توان آن را انجام داد. می تواند موثر باشد. امیدوارم این سیستم خیلی زود مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بازارهای صادراتی در حال توسعه و همکاری با روسیه، ونزوئلا و عراق است که نشان دهنده وجود ظرفیت مناسب برای تولید خودروهای صادراتی در کشور است و این تعاونی ها و با صادرات محصول تشکیل شده است. قطعا روابط خارجی وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید