ارائه خدمات آرایشی و بهداشتی مرتبط با دارو در آرایشگاه ها تخلف است

مدافعان امر همواره تاکید می کنند که انجام خدمات آرایشی و بهداشتی مرتبط با دارو در آرایشگاه ها تخلف بوده و دخالت در امور پزشکی تلقی می شود زیرا سلامت مردم را به خطر می اندازد و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

عبدالله کشاورز در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین در این باره؛ وی بیان کرد: ارائه خدمات آرایشی بهداشتی در آرایشگاه ها بحثی است که کشور را فراگرفته و دامنه آن و به ویژه حضور افراد غیر روحانی که اکثرا آرایشگر هستند نیز روز به روز در حال افزایش است.

دستاوردهای کلان اقتصادی در اعمال زیبایی باعث ایجاد اختلالاتی در این زمینه شده است

وی افزود: به نوعی اقتصاد سلامت به معضلات زیبایی و زیبایی روی آورده است و برخی از افراد ثروتمند در شهرهای مختلف مراکز زیبایی را در قالب هلدینگ هایی از این دست راه اندازی می کنند و برخی پزشکان نیز به دلیل نیاز مالی یا نیاز مالی با آنها همکاری می کنند. به هر دلیلی در قالب اعطای مجوز دفتر همکاری می کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: منشأ این گونه مشکلات اقتصادی و سودآور است اما بخشی مربوط به بهره برداری و ارائه خدمات پزشکی غیرمجاز در آرایشگاه ها توسط افرادی غیر از ناظر فنی و پزشک است. تخلف است و قطعا به دادگاه کشیده خواهد شد.

وی گفت: ارائه خدماتی در موسسات مجازی که موجب شکایت مشتریان یا شخصی که خدماتی را ارائه می دهد که مجوز آن را ندارد به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می شود.

شکایات در مورد تخلف از روش های آرایشی در آرایشگاه ها روزانه است

کشاورتز گفت: برخورد با این گونه تخلفات از اولویت های اول حوزه نظارتی ما است و هر روز پرونده ها را به محاکم قضایی و نظام پزشکی ارجاع می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه صدور قرار منع تعقیب برای چنین تخلفاتی ممکن است خیلی سریع اتفاق نیفتد. اما به همکاران تاکید کردیم که دلسرد نشوند و به طور مستمر مراقب امور باشند.

این مسئول در پایان گفت: در صورت مشاهده مواردی از فعالیت غیرقانونی در مراکز توسط شهروندان؛ حتما به ما اطلاع دهید تا بتوانیم پیگیری های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید