ارزیابی کیفیت نان تولیدی در نانوایی های کشور


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892093

قائم مقام مرکز تحقیقات غلات شرکت بازرگانی گفت: به منظور حفظ و ارتقای کیفیت نان های سنتی، انواع این نان ها که در نقاط مختلف کشور تولید می شود به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آرش طاهری، قائم مقام مرکز تحقیقات غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در آخرین آزمایشات، نمونه های گرفته شده از نان سنگک، بربری، تافتون و لواش از هزار نانوایی در سراسر کشور در آزمایشگاه های معتبر و مورد اعتماد مورد آزمایش قرار گرفت. این شرکت افزود: به منظور حفظ و ارتقای کیفیت نان های سنتی، انواع این نان های تولیدی در نقاط مختلف کشور به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد شماره 103 برای نظارت بر آرد و استاندارد شماره 2628 برای نظارت بر انواع نان سنتی استفاده می شود، گفت: در صورتی که کیفیت نان تولیدی در نانوایی ها با این استانداردها مطابقت نداشته باشد، به واحدهای متخلف اعلام می شود. مراجع ذی صلاح قضایی و در صورت تداوم و تکرار تخلف، سهمیه این بلوک کاهش یافته و در اختیار واحدهای همجوار قرار می گیرد تا در عرضه نان مردم وقفه ایجاد نشود.

معاون مرکز تحقیقات غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه سلامت فرآیندی که محصول آن تامین نان سالم و باکیفیت مردم است در اولویت این شرکت است، خاطرنشان کرد: ذخیره سازی گندم در مراکز نگهداری از شرایط استاندارد و مطلوبی برخوردار است و حلقه‌های مختلف این زنجیره از خرید گندم از تولیدکنندگان تا فروش نان تا مصرف‌کنندگان، حداکثر توسط نهادهای مسئول در هر بخش کنترل و نظارت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید