استان باواریا و استان محور مهمترین شاخص تفکر و فرهنگ بسیجی است/بسیج بازوی توانمند جمهوری اسلامی ایران است


ساعت: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912270

معاون هماهنگ کننده سپاه سیستان و بلوچستان سلمان:

سردار عوض علی فکیری گفت: مهمترین ویژگی تفکر و فرهنگ بسیجی ولایت مداری و ولایت مداری و بسیج بازوی مقتدر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار عوض علی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار عصرهون گفت: بسیج مستضعفین حاصل بصیرت و بصیرت الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص آینده کشور است. انقلاب اسلامی و حوادث و وقایع مسیر طوفانی انقلاب و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی که ای زنان و مردان با اندیشه و عقاید دینی، شجره طیبه ای نیکو ترسیم کرده اند که ثمره آن ایمان و تقوا است که به یکی از آنها تبدیل شده است. عجایب نهضت اسلامی امروز پس از سالها مجاهدت و ایستادگی و فداکاری و ایثار.

وی افزود: بسیج و بسیج با بهره مندی از عنصر آگاهی در مسیر رشد، احیاء و توسعه انقلاب قرار دارند و با حضور در عرصه های مختلف از جمله سازندگی، امنیتی، دانشجویی و دانش آموزی به ندای این رسالت نزدیک می شوند. حوزه های دانشگاهی، رسانه ای، عمرانی و … حذف شده و امروز رسالت بسیج در چارچوب و مبنایی که در این عرصه قرار دارد مشخص می شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش سیستان و بلوچستان سلمان تصریح کرد: اصل حفظ نظام انقلاب اسلامی سال 58 در برابر نقشه های استکباری که می خواستند از اشتباهات قومی و مذهبی، کودتا و جنگ تحمیلی دوری کنند، با تهاجم فرهنگی مقابله کنند، حفظ کنند. ارزش‌ها، هنجارها و نگرش‌ها ارتقای امنیت بینش‌گر و روشنگر بود.

استان بایرن و ایالت اوس مهمترین شاخص های اندیشه و فرهنگ بسیجی هستند.

سردار فکیری در ادامه با بیان اینکه مهمترین ویژگی تفکر و فرهنگ بسیجی اعتقاد و محوریت است، تصریح کرد: عمل صالح و تقوا، ایثار و مقاومت، تزکیه نفس و بصیرت، زمان شناسی و موقعیت گرایی، اعتقاد به حکومت اسلامی، مردمی بودن. انتقاد پذیر بودن، حفظ هویت اسلامی و ایرانی در تمامی امور فردی، سازمانی و اجتماعی از مهمترین شاخص های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

وی تاکید کرد: از دیگر ویژگی های فرهنگ و تفکر بسیجی عمل صالح و تقوا است و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و عفاف، عدل، عدل، عمل و تکلیف، گذشت و گذشت، عزت و احترام، توکل. حفظ بیت المال، آرامش، حجاب، اعتقادات دینی، وفای به عهد، متانت و کرامت نیز از ویژگی های مسلمان بسیجی است.

سردار عوض علی فکیری دومین ویژگی تفکر بسیجی را فداکاری و استقامت عنوان کرد و اظهار داشت: شهادت طلبی، ایثار، ایثار در انجام وظیفه، صبر در برابر گناه، استقامت در کار خیر، صبر در مصیبت. و دشواری ها، آمادگی برای فداکاری در راه نظام و انقلاب. این یکی از ویژگی های دومین ویژگی فرهنگ و تفکر بسیجی است.

وی نماز و تزکیه نفس را از دیگر ویژگی های بسیجی بودن برشمرد و ادامه داد: توجه به خدا، تلاوت قرآن، نماز، تهجد و شب بیداری، اعتکاف، خطاب به معصوم (ع)، تلاوت گفتار معصومین(ع)، ادای واجبات و مستحبات، احتیاط، محاسبه نفس، التزام به نیکی، توجه به معنویت و دوری از گناه، دوری از دنیوی و اصلاح رفتار فردی و اجتماعی از ویژگی های مردم بسیج است. .

فاکیری اعتقاد به حاکمیت اسلامی را یکی از شاخصه های تفکر و فرهنگ بسیجی می داند و می افزاید: اعتقاد به نقش و جایگاه روحانیت در نظام، اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به جامعیت نظام. حکومت اسلامی، اعتقاد به تقابل نظام اسلامی با نظام استکباری، ترجیح مصالح نظام بر منافع شخصی، اعتقاد به جهانی بودن حکومت اسلامی، اصرار بر حفظ نظام، اطاعت از رهبری، عشق به رهبری و اعتقاد به نظام معنویت نظام اسلامی از دیگر ویژگی های تفکر بسیجی است.

وی افزود: بسیجی در کنار ایمان خالص و اخلاص، صراحت در گفتار، پرهیز از انحصار طلبی، پرهیز از زور و قدرت، پذیرش انتقاد، استقبال از خطرات، آزادی و بردگی و شجاعت داشته باشد و تمام وجودش وقف اسلام، انقلاب اسلامی باشد. و ولایت فقیه و همه ارزشهای والای نظام شریف.

تفکر بسیج مبتنی بر محبوبیت آن است

وی محبوبیت را از دیگر شاخصه های تفکر و فرهنگ بسیج می داند و تاکید می کند: به عنوان نیروی حافظ امنیت ملی پایدار، تماماً اهداف آن حفظ انسجام و همبستگی در جامعه، ایجاد هنجارهای مشترک، ارتباط با محرومان، اعتماد است. در افراد پرهیز از خود محوری، گرایش به جمع گرایی و دستیابی به انطباق یا انطباق جامعه با تغییر شرایط جدید اعمال می شود که از همه عوامل به طور مستمر استفاده شود تا ارزش های اساسی مورد تعرض قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج معارف مختلف است که در سایه عمل ارزش پیدا می کند، در خصوص دیگر ویژگی علم عملی، خاطرنشان کرد: درک سیاسی بالا و درک واقع بینانه حوادث، پیگیری اخبار و رویدادهای سیاسی اجتماعی از درون و بیرون، دانش. روندها و نظرات جناح های سیاسی کشور، گرایش به کسب علم، گرایش به کسب مهارت و فناوری، گرایش به پرورش فکر و اندیشه، گرایش به علم و عمل، معادل سازی سیاست و دین، آگاهی. از مواضع سیاسی و اجتماعی نظام، قدرت تحلیل و تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته و آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها هستند.

عوض علی فکیری در خصوص شاخص های نظم و آمادگی رزمی در بسیج افزود: ارتقای سطح تربیت بدنی بسیج، ایجاد نشاط و پویایی در دل بسیجیان، ایجاد یأس و یاس در دل دشمنان سرعت عمل در مواقع بحرانی از دیگر شاخص های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

سردار فقیری تصریح کرد: بسیجیان در عرصه هویت و فرهنگ ملی، احترام به آداب و سنن ملی، علاقه به ادبیات و هنر ایرانی، توجه به آثار کهن، فرهنگ پذیری، اقتباس از ارزش های اسلامی و سنت های ملی، پذیرش صنایع ملی و محصولات و محافظ در مرز و وسط زبان ضد اختصاصی و عمومی است.

وی در خصوص شاخص‌های تفکر و فرهنگ بسیجی خاطرنشان کرد: شاخص‌ها و ویژگی‌های فرهنگ و تفکر بسیجی باید در بین نسل جوان که زمانی جامعه‌ای فعال، پویا، شاد، پیشرفته، متدین و انقلابی، متخصص و علمی بودند، ترویج و منتشر شود. وی را قادر خواهیم ساخت تا با مدیریت جهاد، اهداف گام دوم هدایت را به بهترین نحو ممکن اجرا و محقق کند.

بسیج بازوی مقتدر جمهوری اسلامی ایران

معاون هماهنگ کننده ارتش سیستان و بلوچستان سلمان گفت: بسیج یکی از نشانه های پویایی، انقلابی گری و حاکمیت مردم ایران و نمونه ای از تاثیر انقلاب اسلامی در صحنه بین المللی و الگویی بارز برای کشورهای آزادی خواه و مسلمان که نشان دهنده گرایش های انقلاب جدید و وفاداری به آرمان ها و ارزش های نظام است مورد توجه قرار گرفته و پرچم حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان را برافراشته است. و بصیرت و شعور قیام ها صادقانه و متعهدانه.

وی بسیج را یکی از بازوهای مهم و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: بسیج مقتدر و مقتدر متشکل از نیروهایی که همیشه در صحنه هستند و در هر دو عرصه نظامی نرم و سخت بیدار کننده ایران اسلامی هستند، دارای و رسالت و برنامه خطیر و ارزشمندی را بر عهده دارد. اقدامات استکباری عوامل او را خنثی کرد و نقشه آنها را ناکام گذاشت و حق دارند به این سازمان و تفکر حمله کنند و برای نابودی آن در چشم جهانیان تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید