اعلام گام دوم انقلاب بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810815

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: اینکه امروز دچار مشکلاتی از جمله فساد، بی عدالتی، ناکارآمدی و ضعف های مدیریتی در نظام هستیم، ناشی از عدم استفاده از مدیران جهادگر است و در گام دوم انقلاب است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور کارشناس ارتباطات و رسانه در گفت و گو با صبح زاگرس درباره تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: لازم به ذکر است که بیانیه گام دوم انقلاب قبل و بعد از انقلاب این نشان می دهد که بیانیه گام دوم انقلاب کاملاً توضیحی است.

وی افزود: توسل به جوانان یکی از وجوه تمایز این بیانیه است، هر چند در این بیانیه خطاب به همه ملت ایران، جهان و حتی دشمنان است، لذا مقام معظم رهبری اینگونه خطاب به دشمنان فرمودند که ملتی که می بیند و در مقابل قدرت می ایستند، هر چند جوانان و آینده سازان ایران اسلامی مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

زارعی پور گفت: اما رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به اهمیت و نقش جوانان کشور اشاره می کنند که می توانند موتور محرکه در عرصه های مختلف کشورمان باشند، حضرت آقا در این بیانیه فرمودند که نیمی از جمعیت کشور جوان است اغلب دارای تحصیلات عالی و ظرفیت خوبی برای نظام اسلامی هستند.

این کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه افزود: این تا زمانی است که جوانان ایران اسلامی بتوانند بر خطرات، چالش ها و بحران های آینده فائق آیند و آنها را مدیریت و تبدیل به فرصت کنند و مشکلاتی را که با آن مواجه هستند را تحت عنوان دیگری حل کنند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که در بخشی از این بیانیه، وظایف دولت و مدیران ما در بخش‌های مختلف نظام اسلامی به گونه‌ای بیان شده است که مسئولیت آنان را برای جوانان سخت‌تر از قبل می‌کند. ساختار جامعه نیاز به بازنگری و تغییر اساسی دارد تا جوانان نیز بتوانند وارد این حرکت شوند و نقش آفرینی کنند.

زارعی پور گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1377 و در بین دانشجویان کشورمان عنصر «جهت گیری خاص» را عنوان کردند، به طوری که این جهت گیری حرکت عمومی مردم به سمت تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت ایجاد یک جامعه جدید است. تمدن اسلامی و مهمتر از آن، کسانی که در این حرکت نقش اساسی دارند، باید فرصت ها و تهدیدها را شناسایی کنند و هدف، تشخیص دوست و دشمن است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی برای هدایت نهضت عظیم ملت بر عهده جریانات و حلقه های میانی از جمله تشکل های دانشجویی که شامل مجموعه ای از فعالان و خوش فکران است خواهد بود. از جوانان نقش عمده ای در این حرکت عمومی جامعه دارد.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه ادامه داد: به همین دلیل است که امروزه در برخی سازمان ها و دستگاه ها به دلیل نبود مدیران جهادی و سطحی دچار مشکلاتی مانند فساد، بی عدالتی، اختلاس، تبعیض، ناکارآمدی و ضعف های مدیریتی هستیم. گام دوم انقلاب اسلامی است.

زارعی پور افزود: با این حال ویژگی های اداره گام دوم انقلاب در فرمایشات حضرت آقا بارها در دیدار با دولت مطرح شده است، هر چند ایشان سردار سلیمانی را نمونه ای از مدیران جهادی عنوان کردند که حرف های جهادی را نیز گوش می دهند. رهبران، آنها همیشه در میانه میدان بوده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چشم اندازی برای چهل سال دوم انقلاب، معضلات اجتماعی کشور را در شرایط مختلف مورد توجه و توجه قرار می دهد، هرچند می توان آن را زنگ خطری دانست. مشکل انزجار مردم انقلاب است که به گفته رهبر معظم انقلاب ریشه این بیزاری از انحراف برخی وزرا از ارزش های انقلابی و دینی است که فقط این مشکل را حل می کند.

خبرنگار:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید