افزایش 15 درصدی اهدای خون از ابتدای سال در استان کرمانشاه


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876747

مریم میرزاده گفت: تعداد اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم میرزاده در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز از افزایش 15 درصدی تعداد اهداکنندگان خون در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون 15 درصد افزایش یافته است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: سال گذشته بیش از 60 هزار مشتری داشتیم که حدود 45 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و بیمارستان های استان همواره از خون های اهدایی در مراکز اهدای خون استفاده می کنند.

میرزاده گفت: مرکز اهدای خون کرمانشاه به همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی نیاز دارد اما به دلیل اینکه اهداکننده مردمی است نیاز به گروه خونی O منفی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: پلاکت ها تنها سه روز دوام می آورند، حتی در زمانی که میزان خون زیاد است، در تعطیلات با مشکل پلاکت مواجه هستیم، زیرا پلاکت ها باید از خون تازه گرفته شود و تنها چند ساعت برای گرفتن پلاکت فرصت وجود دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و پیش بینی کاهش اهداکنندگان گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و پیش بینی سفرهای تابستانی و همچنین گرم شدن هوا، فرصت کاهش مراجعین خون فراهم شده است. انتقال خون.”

میرزاده گفت: پایگاه اهدای خون اداره کل انتقال خون کرمانشاه همه روزه از ساعت 7:30 الی 19:00 در 2 شیفت کاری و روز جمعه از ساعت 8:30 الی 13:00 و پایگاه خونگیری معتضدی می باشد. در بیمارستان معتضدی روز از ساعت 8:30 الی 13:00 باز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید