اقتصاد، امنیت غذایی و آب محورهای اصلی برنامه هفتم توسعه است


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914655

رئیس‌جمهور در ابلاغ «بخشنامه سیاست‌گذاری و چارچوب کلان برنامه هفتم توسعه»، ثبات اقتصادی و کنترل تورم، رشد اقتصادی عدالت محور، امنیت غذایی، صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی و مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب را از جمله محورهای اصلی آن برشمرد. محورهای فرمولاسیون آن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دوم آذرماه با ابلاغ این بخشنامه نوشت: سه شرط مهم برای موفقیت و تحقق اهداف این برنامه، تعهد و صداقت و تلاش خالصانه و جهانی مجموعه مدیریت به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی است. و کارگزاران نظام و دولت، مشارکت و این اتفاق نظر کارشناسان، صاحب نظران و دانشگاهیان و اعتماد و مشارکت مردم و اقتصاد است.

در این اطلاعیه آمده است: برنامه هفتم توسعه به عنوان جزء چهارم سند چشم انداز 20 ساله کشور، اولین برنامه منطبق با اجرای ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی و اولین برنامه ای است که از مصوبات مصوب استفاده می کند. اسناد و مدارک به عنوان مبنای رویکرد تحقق عدالت در قلمرو است و با رویکرد مسئله محور به موضوعات کلیدی توجه و تمرکز جدی داشته است و در این برنامه با توجه به وجود سند تحول دولت مردمی، اولویت دولت است. برنامه ها واضح هستند و می توان در برنامه استناد کرد.

بر اساس اعلام رئیس جمهور، برنامه هفتم باید به طور خاص به موضوعات کلیدی زیر بپردازد:

1- ثبات اقتصادی و کنترل تورم با تاکید بر:
– اصلاحات ساختاری بودجه

– اصلاحات در نظام بانکی

– بهبود فضای کسب و کار

2- رشد اقتصادی عدالت محور با رویکرد ارتقای بهره وری با تاکید بر:

– انرژی

– زنجیره ارزش صنعت معدن و پتروشیمی

– مسکن

– اقتصاد دریایی

– اقتصاد دیجیتال

– قطب های منطقه ای تولید، تجارت و ترانزیت

3- امنیت غذایی

4- صندوق های بازنشستگی و بیمه

5- مدیریت و استفاده یکپارچه منابع آب

دیدگاهتان را بنویسید