امام خمینی (ره) در کمک به مردم در مشکلات پیشرو بود/ امامان انقلاب راه امیرالمومنین (ع) را دنبال کردند.


ساعت: 07:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805226

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: کسی که ایمان و عمل صالح داشته باشد، خداوند محبت او را در دل مؤمنان قرار می دهد و او را از تاریکی ها دور می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در مراسم سالگرد ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: و از تدبر و چیزهای دیگر سخن گفت.

امام جمعه اصفهان گفت: امام خمینی (ره) از نظر علمی یکی از چهره های برجسته حوزه علمیه قم بود و سپس به یکی از شخصیت های برجسته نجف تبدیل شد که البته دشمنان نخواستند. اتفاق افتاد، اما اتفاق افتاد؛ دشمنان فکر می کردند که اگر امام به نجف برود، حرفی برای گفتن به علمای نجف نخواهد داشت.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: خداوند به پیامبر اسلام می گوید که می خواستند برای شما سه کار انجام دهند، اما دشمن را ناامید کردید؛ در حالی که دشمن را ناامید کردید. دشمنان می خواستند پیامبر را زندانی کنند، بکشند یا اخراج کنند و فکر می کردند این راه نابودی اوست، اما نتوانستند.

طباطبای نژاد گفت: با امام هم همین کار را کردند، زندانی کردند، می خواستند بکشند، ولی علمای قم گفتند که امام از مراجع تقلید است و قانون اساسی گفته است که مرجع تقلید مصونیت دارد و نمی تواند. پس او را اخراج کردند، به ترکیه و سپس به نجف بردند.

یوسف طباطبایی نژاد گفت: شش ماه قبل از انتقال امام از ترکیه به نجف، برای تحصیل به نجف رفتم، در نجف بودم که آمدند و 5 سال خدمت ایشان بودم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: برخی از علما که دیگر درس نمی خوانند و می گویند برخی از دروسی که ما نزد علمای نجف رفتیم، معتقدیم زمانی تکرار می شود که امام آمدند و رفتند به درس امام، یکی از علمای نجف. عالمی که از اساتید نجف است، می گوید: فکر می کردم دیگر نیازی به درس خواندن ندارم، اما وقتی به درس امام رفتم، متوجه شدم که هنوز باید درس بخوانم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اذعان داشت: امام در زمینه های مختلف استاد بودند و کتاب هایی در عرفان، فلسفه، فقه، اصول و… نوشتند. و عالی بود در رکاب امام هیچکس نمی تواند برسد. از نظر زهد، امام سعی می کند زهد زندگی کند و راه امام علی (ع) را دنبال می کند.

طباطبایی نژاد با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) گفت: مردی که دنیا به او فکر می کند زندگی ساده ای داشت. ) قدرت بگیرید به همین دلیل است که عشق او در دل اوست.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: کسی که ایمان و عمل صالح داشته باشد، خداوند محبت او را در دل مؤمنان قرار می دهد و او را از تاریکی ها دور می کند.

طباطبای نژاد با اشاره به استقبال باشکوه از ورود امام و تشییع با شکوه آن حضرت که بی نظیر بود، گفت: این عشق ایمان و عمل صالح است و نتیجه دیگر ایمان و عمل صالح این است که خداوند می فرماید کیست. ایمان دارد ما او را به کارهای نیک هدایت می کنیم.

وی گفت: امام برای خدا خالصانه عمل کردند و اجازه ندادند غروری در او رخنه کند، نقش فرمایشات امام و اهمیت آن برای پیروزی و بقای انقلاب مهم بود، همه ما بعداً این دستورات و تاثیر آن را به درستی دیدیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اقسام زندگی گفت: انسان مرحله بالایی از زندگی دارد و مرحله بالاتری از زندگی است که زندگی طیبه است و خداوند می فرماید کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند خواه یا زن یا مرد نیستند، زندگی خوبی در آن داشته باشید. چیزی را می دهیم که انسان از ظلم و شکست نترسد، ایمان و عمل صالح باعث می شود که از ظلم و له شدن نترسد.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مؤمن یعنی شجاع و نترس، مؤمن یعنی شخصیت ولی فقیه که با دشمنان مقابله کرد و دشمنان نوشتند که شخصیت رهبر ایران واقعاً سزاوار حکومت بر جهان است و این قهرمان یک پیامبر است. “

وی گفت: پیامبران و کسانی که با انبیا هستند لاغر نمی شوند، بلکه با سختی ها قوی می شوند، لاغر نمی شوند، عقب نشینی نمی کنند و خدا را شکر که مردم ما به اندازه نیاز اسلام انسان های خوب و پایداری هستند. آنها برای حفظ دین ما تا آخرین لحظه می جنگند و اگر ما چنین انسان های مومنی نداشتیم قطعا به آن سال ها نمی رسیدیم.

طباطبای نژاد ادامه داد: انبیا و اولیاء و آنهایی که در راه هستند و آنهایی که مصداق امام و رهبری هستند هر چقدر هم که برنامه ریزی کنند اگر مردم در کنارشان نباشند کاری از پیش نمی برند زیرا پیامبران نتوانسته اند به او برسند. آرزو می کند، زیرا دشمن را رها نکرد و مردم نفهمیدند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: خداوند متعال همواره دشمن را مقدم بر اولیای الهی و پیامبران قرار داده است. و این مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید