امام (ره) روحیه خودباوری و مقاومت را در نسل انقلاب زنده کرد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841837

منصور الهی گفت: روحیه خودباوری و مقاومت و نترسیدن از دشمنان از دیگر روش های تربیت نسل انقلابی و معمار انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: این مرد تاریخ ساز و ماه توانسته است با ایمان قوی و ایمان راسخ خود نسلی را با خود همراه کند.
منصور الهی گفت: اینکه مستقیم و رودررو با آنها مواجه نشد، زیرا امام بزرگوار زمانی که نطفه های انقلاب را شکل دادند، کیلومترها از نظر بدنی با این مردان تاریخی فاصله داشتند و در تبعید بودند.

وی گفت: آنچه قابل توجه است این است که چون خود حضرت روحل به هدایت و قدرت الهی یقین داشت، سخنان و نوشته های ایشان در تربیت و رفتار نسل انقلاب نیز مؤثر بود.
این کارشناس علوم سیاسی گفت: مرد امام خدایی بود و جز از قدرت لایزال الهی یعنی ایمان راسخ نمی ترسید به طوری که تحصیلکردگان مکتب ایشان نیز در این راه رشد کردند و ممتاز شدند.
منصور الهی گفت: بی توجهی به دنیا، اخلاص در عبادت، خدمت بی منت به بشریت، تواضع در برابر مستضعفان از مصادیق بارز مکتب و مرام او بود و پیروانش نیز همین مولفه ها را آموختند و به اخلاص او ایمان آوردند.
وی تاکید کرد: روحیه خودباوری و مقاومت و نترسیدن از دشمنان از دیگر روش های تربیت نسل انقلابی و معمار انقلاب است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: یکی از اعتقادات آنها این بود که باید به فکر مکتب اسلام باشیم و قدرت و مسئولیت، وسیله برتری مکتب باشد.
منصورالهی بیان می کند: تحول در دل جوانان تنها با این مصادیق متبلور می شود و کار را به جایی می رساند که پیر دانا در هر زمینه ای دستور و تصمیم می گیرد.
وی گفت: این نسل های فرهیخته از یکدیگر جلوتر بودند و نمی دانستند چگونه دستورات او را اجرا کنند. به همین دلیل است که امروز معتقدیم او موفق شده است نسلی را تربیت کند که انقلاب خود را تا مرزهای مدیترانه بالا برده و به تمدن رسیده است.«اسلام مدرن تلاش می کند.
این کارشناس سیاسی افزود: امروز فرزند جانشین امام خمینی (ره) امام خامنه ای در مکتب خود تربیت شد زیرا با ایمان قوی و حاکمیت ناب انقلابی نسل چهارم و پنجم را در همین راستا رهبری و اداره می کند.
وی در پایان گفت: از این منظر است که می گویند امام خمینی(ره) فتحاتی داشتند که در تاریخ بی سابقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید