امام زادگان نقش مهمی در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی دارد


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854617

حجت الاسلام عباس زاده گفت: امامزادگان نقش بسزایی در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده در گفت و گو با همایش امامزادگان سفیرافلاک اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های دهه کرامت همایش امامزادگان است که به دنبال توجه ویژه به نقش مهم و فرهنگی امامزادگان است. نقش بسزایی در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی دارد.

وی افزود: 107 امامزاده در استان لرستان وجود دارد که 115 امامزاده در آنها مدفون است و محل و پناهگاه زائران و فرهنگسرا محسوب می شود.

معاون فرهنگی خیرین و امور خیریه لرستان گفت: 15 امامزاده شاخص در استان لرستان وجود دارد که از اولاد و نزدیکان اهل بیت (ع) هستند و از نظر شرایط فضایی نیز از جایگاه بهتری برخوردارند.

وی افزود: مردم و مداحان اهل بیت(ع) در پناه این امامزادگان آرامش می یابند و معجزات این امامزاده ها باعث شده بسیاری از نیازمندان به این مکان های فرهنگی و مذهبی روی بیاورند و با ذکر دعا به بیان نیازهای خود بپردازند. “

عباس زاده خاطرنشان کرد: از محل نذورات این ائمه جماعات آثاری در حوزه های مختلف فرهنگی، اشتغال زایی و… به چشم می خورد که با نیت ائمه جماعات این نذورات گره بسیاری از مشکلات را باز می کند.

معاون فرهنگی خیرین و امور خیریه لرستان گفت: در همین راستا همایش بزرگداشت ائمه جماعات امسال در تعدادی از بقاع متبرکه برگزار می شود و تاکنون سه همایش در شهرستان های استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید