امام صادق (ع) خدمات زیادی برای تبیین احکام دین ارائه کرد/ تربیت 4000 طلبه در مدرسه جعفری


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841861

حجت الاسلام پیریایی با اشاره به تربیت 4 هزار طلبه در مدرسه جعفری گفت: امام صادق(ع) خدمات زیادی برای تبیین احکام دین و اسلام ارائه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد پیریایی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: مکتب باقر و صادقین به دلیل اینکه بنی امیه در تصرف قدرت بودند یک مکتب بود، بنابراین می شد اسلام را در همان سال ها برای امام تبیین کرد. بیشتر داستان های ما درباره احکام دین و تفسیر این دو امام بزرگوار است و باعث شده است که امام بکر (ع) و امام صادق (ع) فرصت بیشتری برای گسترش دین داشته باشند.

وی افزود: در مکتب امام صادق(ع) بیش از چهار هزار طلبه تربیت شدند و احادیث زیادی را جمع آوری کردند و هر آنچه برای اکثریت لازم بود در قالب احادیث جمع آوری کردند که گنجینه ای ارزشمند است.

این کارشناس مذهبی گفت: پس از مدتی عده ای تحریف شدند و اقداماتی را علیه مکتب این دو امام آغاز کردند، اما امام صادق (ع) و امام باکر (ع) بیشترین شاگرد را در علم و مکتب داشتند و عده ای نیز در این ها بودند. مدارسی تربیت شدند که توانایی صدور فتوا را داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) بیشترین خدمات را به دین انجام داده است، گفت: در تبیین احکام دین و اسلام در مکتب تشیع خدمات زیادی ارائه کرده اند و به دلیل فرصتی که دارند، مکتب جعفری است. در زندگی او رشد می کند.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: تأثیری که مکتب جعفری در جهان اسلام داشته بر هیچکس پوشیده نیست و این مکتب به قدری است که چنین مکتبی را در دنیا سراغ نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید