امروز تمدن اسلامی یک ضرورت است/ نقش زن در خانواده به خوبی در جامعه تبیین نشده است


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914743

آیت الله اراکی گفت: اصول تمدنی و نقشی که زن در خانه سازی خوب و تشکیل خانواده خوب می تواند داشته باشد آن طور که باید در جامعه تبیین نمی شود. امروز باید به این معضلات خیلی بیشتر در جامعه رسیدگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز 18 آذرماه در همایش مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی در بندرعباس اظهار داشت: تمدن اسلامی یک ضرورت است. امروز و خواهد جامعه اسلامی را به یک تمدن اسلامی تبدیل کرد که به طور گسترده گسترش یابد.

وی افزود: خداوند در آیه 33 سوره توبه فرموده است: «او کسی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا در دین همه ظاهر شود، هر چند از مشرکان دشمنی داشته باشد. او خدایی است که رسول خود را فرستاد تا دین حق را هدایت کند و بر همه ادیان جهان مسلط و پیشی گیرد، هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند. تمدن اسلامی همان چیزی است که ما از آن به «دین حق» تعبیر می کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمدن اسلامی دارای 3 رکن اصلی است، تصریح کرد: تمدن اسلامی یک شهر اسلامی است و هویت آغاز کار است. انسان باید هویت داشته باشد، خداوند متعال در آیه 162 سوره انعام می فرماید: «قُلُوا الصَّلاةِ وَ الصَّلاةُ وَ حَیْتُ وَ مُوتَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ; بگو: همانا نماز و اطاعت و تمام اعمال و زندگی و مرگ من برای خدایی است که پروردگار جهانیان است.

اراکی ادامه داد: خداوند به رسول گرامی اسلام (ص) دستور داد تا خود و هویت خود را معرفی کند. این هویت مسلمان دقیق ترین و عالی ترین مقوله در عالم خلقت است. اینکه انسان با تمام وجودش تسلیم خدا باشد، همه خوبی ها از این می آید. ما در دنیا دو نوع هویت داریم، هویت شرک یعنی تسلیم شدن به غیر خدا و هویت اسلام یعنی تسلیم در برابر خدا.

فرمود: تسلیم شدن در برابر خدا قیام و رسیدن به کمال است و نتیجه آن ایجاد جامعه خوب و نیکو است. تسلیم هوا یعنی ظلم، جنگ، خونریزی، فساد در جامعه و تباهی. هویت اسلامی هویت حضرت محمد (ص) است و اولین کاری که این هویت انجام می دهد ساختن بیت محمد است که کار بسیار بزرگی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هویت اسلامی خانه اسلامی را می سازد و این خانه را زنی با هویت اسلامی مانند فاطمه زهرا(س) می تواند بسازد. خانه اسلامی جامعه اسلامی را نیز می سازد. محور هر آیه ای باید زن آن آیه باشد، اگر زن پاک باشد آیه، فرزندان و دختران و جوانان جامعه پاک می شوند و در دامان دختران انسان های پاک پرورش می یابند. جامعه اسلامی یکپارچه مجموعه ای از جانداران است که به عنوان سلول های منظم به یک سلول مرکزی می پیوندند. همه این سلول ها بازتولید این سلول مرکزی است که حضرت فاطمه زهرا (س) است.

اراکی افزود: جامعه اسلامی شهر اسلامی می سازد و این یعنی آبادانی. شهر اسلامی یعنی شهری که توسعه آن بر اساس آموزه های اسلامی باشد. اسلام شهر اسلامی می سازد و روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تشکیلاتی و خیابان سازی و خانه سازی آن اسلامی می شود. این تمدن اسلامی و شهر اسلامی است.

ایشان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) فرمودند: دنیا زینب را بشناسد. در طول تاریخ بشر زنی مثل زینب تربیت نشده است و افرادی که مدعی حفظ حقوق زن هستند باید زینبی را بیاورند که چنین جامعه تربیتی است و سینه های خود را در برابر ظلم حفظ کرده است.

اراکی ادامه داد: این بانوی بزرگوار جامعه ای ساخت و انسان ها را تربیت کرد و راهی را در روز جمعه گشود که راه مبارزه و دفاع از حق و جان باختن برای زندگی خوب بود. همایش های مشابه باید در کشور ما تکرار شود. دشمنان جنگ تحمیلی و اغتشاشات داخلی و انحرافات بزرگ جامعه را تحمیل کردند و زمان روحانیت و حوزه های علمیه ما به دفاع از مبانی و مبانی و بسیاری از مواردی که نیاز به تبیین مناسب برای جامعه داشت، از جمله مسئله جایگاه صحیح زن در جامعه توضیح داد

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اصول تمدنی و نقشی که زن در ایجاد خانه خوب و تشکیل خانواده خوب می تواند ایفا کند آنطور که باید در جامعه تبیین نشده است. امروز باید به این معضلات خیلی بیشتر در جامعه رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید