امسال با اجرای نهضت ملی مسکن شاهد افزایش زیادی در اجاره بها نخواهیم بود.


زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819279

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با بیان اینکه نرخ اجاره بها بستگی به عرضه و تقاضا دارد، افزود: امسال با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن و افزایش تعداد واحدهای مسکونی می توان امیدوار بود. که نه بیایید شاهد افزایش شدید قیمت اجاره باشیم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل طاهری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص بالا بودن اجاره بها گفت: متاسفانه نرم افزار دیوار قیمت ها را بالا می برد.

وی با بیان اینکه بارها گفته ام، گفت: متأسفانه صاحبخانه در خانه نشسته است و هرکسی در برنامه روی دیوار هر چه می خواهد می دهد و همین امر باعث افزایش قیمت اجاره بها در بازار شده است. در نامه های کتبی به دادستان و پلیس.

طاهری با بیان اینکه ضوابط تعیین اجاره بها از دست ما خارج شده است، افزود: پیش از این که صاحبخانه ها نرخ اجاره را اعلام می کردند، همکاران نرخ را بر اساس مکان مناسب تعدیل می کردند و نرخ منطقی می گفتند، اما اکنون همه در خانه دیوار هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به شروع فصل جابجایی و جابجایی در خرداد ماه گفت: فکر نمی کنم امسال نرخ اجاره بها افزایش زیادی داشته باشد. ما در قیمت اجاره چیزهای زیادی می بینیم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن وضعیت به مراتب بهتر می شود گفت: اگر واحدهای نهضت ملی مسکن ساخته و واگذار شود وضعیت بسیار بهتر شده و تاثیر زیادی بر اجاره بها و اجاره بها خواهد داشت. مطمئناً باعث کاهش اجاره بها می شود.

طاهری گفت: زمانی که پروژه مسکن مهر در دولت نهم و دهم اجرا شد، تاثیر زیادی بر قیمت اجاره بها داشت، به طوری که مستاجران هر بلوک را دوست نداشتند و بسیاری از خانه ها خالی بود، اما اکنون با توجه به بالا بودن تقاضا، اجاره بها افزایش یافته است. افزایش یافته اگر نهضت ملی مسکن اجرا شود، نرخ اجاره بها را تعدیل می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان درباره اقدامات دولت و اتاق اصناف برای کاهش اجاره بها در زنجان اظهار کرد: این کار نمی تواند انجام شود زیرا بستگی به عرضه و تقاضا دارد. در تهران شهرهای بزرگ و کوچک باید به ترتیب 25، 20 و 15 درصد افزایش داشته باشند که بیشتر رعایت می شد اما الان این قانون وجود ندارد.

وی گفت: در اغلب موارد همکاران با قیمت پایین از صاحبخانه ها راضی هستند و در صورت غیر منطقی بودن قیمت، یا قرارداد را فسخ نمی کنند یا اقدام به تعدیل می کنند.

طاهری با بیان اینکه تولید مسکن نیز یکی از راهکارهای کاهش اجاره بها است، گفت: با اجرای نهضت ملی مسکن تولید همچنان انجام می شود و هر چه زودتر آماده و تحویل شود وضعیت به مراتب بهتر می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان گفت: توافق طرفین بیشتر با مذاکره و نوشته خود طرفین در آگهی های دیواری بوده است.

وی افزود: قرارداد غیررسمی این دو در قانون مدنی در آگهی های دیواری نیز به تصویب رسیده و در صورت بروز اختلاف در مراجع قضایی پیگیری می شود.

طاهری تاکید کرد: امسال با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن می توان امیدوار بود که شاهد افزایش زیاد اجاره بها نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید