انجمن ایثارگران: معلمان و کارگران با مشکل همیشگی معیشتی دست و پنجه نرم می کنند

انجمن ایثارگران: معلمان و کارگران با مشکل همیشگی معیشتی دست و پنجه نرم می کنند

بیانیه حزب مجمع ایثارگران در حمایت از مطالبات قانونی اتحادیه معلمان و کارگران به شرح زیر است:

به نام خدا

در آستانه ایام تکریم و تکریم دو قشر وسیع، مؤثر و سرنوشت ساز کشورمان یعنی کارگران و معلمان هستیم و این تا زمانی است که متأسفانه چندین دهه است که نیازهای اولیه این دو قشر زحمتکش پرداخت نشده است. توجه ویژه است و هنوز هم به اندازه کافی پاسخ می دهد. هیچ قانونی وجود ندارد. فراموش نکنیم که به جای ارائه نظرات منطقی و قانونی به فعالان این دو قشر مهم جامعه، شاهد درگیری های خشونت آمیز و دستگیری و زندانی شدن شاکیان و معترضان از این دو گروه نیز هستیم.

متأسفانه تیم مدیریتی ناکارآمد به دلیل عدم انسجام درونی و عدم وجود طرح و برنامه متناسب با نیاز جامعه معلمان و کارگران و سایر اقشار، نه تنها نتوانسته حداقل استانداردهای معیشتی معلمان و کارگران را تامین کند. نارضایتی آنها را تقویت کرد. اما وعده های انتخابات ریاست جمهوری نیز در این موارد فراموش شده است. تیم مدیریت آموزش و پرورش تاکنون عملکرد مطلوبی نداشته و چشم اندازی برای برنامه ای مدون و دلگرم کننده برای جامعه فرهنگیان ترسیم نکرده است و بدون شک با تداوم این وضعیت هزینه این امر نه تنها بر دوش جامعه خواهد بود. آموزش و پرورش بلکه برای جامعه.

هم طبقه کارگر و هم معلم عامل اصلی حرکت و پویایی جامعه به سوی تعالی، رشد و شکوفایی هستند، اما سال هاست که چالش های معیشتی در قالب تبعیض دستمزد یا بی احترامی به شان و منزلت صنفی آنان نارضایتی را به همراه داشته است. و اعتراضات صنفی متأسفانه محدودیت‌های دولت به دلیل عدم توجه به تحریم‌های اقتصادی و همچنین ناکارآمدی و سوء مدیریت و ناتوانی قانون‌گذاران در تصویب قوانین و مصوبات انقلابی، مانع از رعایت حداقل الزامات حقوق معلمان و کارگران شده است.

تورم سریع در سال گذشته افزایش دستمزدها را اندکی بی اثر کرده است، همچنان که فشارهای اقتصادی و کاری مداوم بر طبقه کارگر و معلمان و سایر کارمندان و بازنشستگان، بیکاران و بیکاران اعمال شده است. می دانیم که معلمان و کارگران با مشکل همیشگی معیشتی و عدم توجه به مطالبات صنفی و سیاسی مسئولان مواجه هستند. در این میان، تورم و افزایش شدید قیمت ها و نیازهای جامعه که بوده و هست، فشار سنگینی بر آنها وارد می کند.

در این شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی، مجمع ایثارگران بر خود لازم می‌داند تا مراتب زیر را به دولت، مجلس و قوه قضائیه گوشزد کند، امید است گامی در جهت کاهش فشار بر این محورها و حداقل با اعتراضات این بخش برداشته شود. با بدنه وسیع عمومی کشور باید به گونه ای معقول و منصفانه رفتار شود. ما معتقدیم در این مرحله برای پاسخگویی به مطالبات کارگران و فرهنگیان باید اقدامات کلیدی زیر انجام شود:

1- تطبیق دستمزد کارگران با شاخص تورم به منظور بهبود وضعیت معیشتی کارگران

2- حذف و ممنوعیت کار کودکان

3- بررسی بیمه کارگران و حمایت از آنها در صورت بروز حوادث ناشی از کار و معرفی قوانین حمایتی در بیمه سلامت و از کارافتادگی.

4- اجرای صحیح رتبه بندی معلمان

5- استخدام متخصصان و کارشناسان حوزه آموزش و کار در سیاست ها و تصمیم گیری های آموزشی و کارگری.

6- آزادی بی قید و شرط کارگران و معلمانی که در ارتباط با فعالیت های صنفی از آزادی محروم شده اند.

مجمع ایثارگران در پایان تاکید می کند که برای عبور از بحرانی که کشور و نظام را تهدید می کند، اولین قدم احیای برجام و رفع تحریم ها، ایجاد گشایش اقتصادی و رفع موانع معیشتی به کارکنان ثابت است. به خصوص کارگران و معلمان. همچنین تاکید می کنیم که برای ساماندهی مطالبات صنفی و سیاسی این اقشار تاثیرگذار کشور و منطقی سازی این مطالبات و راهکارهایی برای مدیریت بحران، هویت سازمان یافته این اقشار باید با افزایش توان تشکل های فرهنگی و فرهنگی شناخته شود. کارگران، این را در سازمان‌ها یک فرصت می‌دید نه تهدید، و به این ترتیب همه اعتراضات را سازماندهی و سازماندهی می‌کند و از تبدیل آنها به بحران جلوگیری می‌کند.

ما به همه فرهنگیان و کارگران تبریک می گوییم و از مطالبات قانونی آنها حمایت می کنیم و نه نمایش رسمی، بلکه بیان نظرات و مطالبات خود را تجلیل واقعی از وضعیت و کرامت این زحمتکشان می دانیم. امید است که روز کارگر و روز معلم واقعا گرامی داشته شود.

حزب مجمع جانبازان

10 مه 1401

دیدگاهتان را بنویسید