اکسیر تولید راه نجات اقتصاد کشور است/ تولید ثروت باید با استفاده از علم باشد


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817835

امام جمعه سلطانی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری رونق تولید است، گفت: اکسیر تولید راه نجات اقتصاد کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسینی نسب در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای مردم و کشور، گفت: 23 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به ملت ایران پیام نوروزی دارند.

وی با بیان اینکه نامگذاری منظم سالها از سال 1379 با نامگذاری امسال به نام سال امام علی (ع) آغاز شد، گفت: کلان کشور و همچنین آینده نگری همواره بر آن تاکید داشته اند.

امام جمعه سلطانی با بیان اینکه در دهه اخیر موضوعات کلان و خرد بیشترین فراوانی را در میان معرفی‌های سالانه مقام معظم رهبری داشته است، تصریح کرد: سال 1390 سال جهاد اقتصادی، سال 1391 سال تولید ملی و حمایت از کار و نیروی کار است. پایتخت ایران سال 1392 سال حماسه سیاسی و اقتصادی، 1393 سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و حاکمیت جهاد، 1394 سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اعلام شد.

وی ادامه داد: سال 1395 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سال 1396 سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی، سال 1398 سال رونق تولید است. , 1399 سال جهش تولید , 1400 سال تولید ; حمایت ها و موانع و سال 1401 را سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال نیز نامیدند.

حسینی نسب با اشاره به فلسفه و ماهیت نامگذاری سال ها و انتخاب شعار هر سال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اولاً نامگذاری سال ها مانند گفتمان سازی است. دوم، نامگذاری سال ها مانند فرهنگ سازی است. ثالثاً نامگذاری سالها مانند جریانهای فرهنگی است و چهارم نامگذاری سالها مانند سیاستگذاری فرهنگی است.

وی گفت: در مجموع می توان گفت که فلسفه نام گذاری سال ها نقشه راه یک ساله مسئولان، نخبگان و عموم مردم است.

امام جمعه سلطانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اولویت اول کشور اقتصاد و بهبود معیشت مردم است و حتی در پیام نوروزی کمبود معیشت را یکی از تلخی های سال 1400 می دانند. اقتصاد و معیشت بودند و هستند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر دشمن از مشکلات اقتصادی و معیشتی سوء استفاده می کند و با تبلیغات روانی سعی می کند بی نتیجه بودن انقلاب اسلامی را القا کند و مردم را از انقلاب اسلامی منصرف کند.

حسینی نسب گفت: این چالش راهبردی انقلاب و نظام، رهبر فرزانه انقلاب را بر آن داشت تا بر موضوع تولید ملی و رونق آن تاکید کرده و ضمن انتخاب حروف اقتصادی در یک دهه اخیر، به صراحت از ظرفیت داخلی استفاده کند. “برای حل مشکلات اقتصادی “افزایش تولید” را بدانید.

وی بیان کرد: مدیریت می گوید: من خیلی به معیشت مردم فکر می کنم، خیلی به فکر معیشت مردم هستم، اما هر چه فکر می کنم، هر چه با افراد متخصص و صاحب نظر مشورت می کنم، می بینم که چاره ای جز اتکا به درونی نیست. مشکلات . .

امام جمعه سلطانی گفت: رهبری می فرمایند: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور بحث رونق تولید است.

وی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری رونق تولید است، افزود: اکسیر تولید راه نجات اقتصاد کشور است.

حسینی نسب در ادامه با بیان اینکه اگر تولید داخلی رونق پیدا نکند، جوانان بیکار می شوند، اشتغال کاهش می یابد و کشور دچار رکود می شود، ادامه داد:

وی با بیان اینکه شعار سال 1401 همان عنوان اقتصادی ده سال گذشته را دارد، گفت: تولید باید مبتنی بر علم و علم باشد. باید از آن برای تولید ثروت استفاده کرد و از طرفی تولید باید اشتغال ایجاد کند یعنی هرکس تولید را شروع می کند باید چند نفر را استخدام کند.

جمعه سلطانی با بیان اینکه مهم برنامه ریزی برای شعار سال و رسیدن به نقطه مطلوب برای مسئولان است، گفت: آفت شعار سال و همایش آماری برخورد با شعار سال است در حالی که باید. عملیاتی و کاربردی باشد شعار سال و نتیجه آن در زندگی مردم و در بهبود تولید و اقتصاد کشور ملموس خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید