تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است

زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796000

معاون اول رئیس جمهور گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می تواند با مشکلاتی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، سرمایه گذاری، افزایش ارزش پول ملی و مهار تورم مقابله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور جلسه وی با تاکید بر اهتمام و عزم ویژه دولت برای حمایت از بخش تولید، به اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می‌تواند به موضوعاتی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، سرمایه‌گذاری و ارتقا دهید ارزش پول ملی و کنترل تورم را درک کنید.

وی با اشاره به برنامه ها و رویکردهای دولت برای حمایت از شرکت های تولیدی گفت: دولت در تلاش است تا برنامه ای تحت عنوان نهضت احیا را تدوین و اجرا کند. بر اساس این طرح باید توسط شرکت های تولیدی که تعطیل هستند یا با ظرفیت کم کار می کنند حمایت شود تو می توانی تازه وارد به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل گفت: به جز در مواردی که رقابت و ساماندهی قیمت و کیفیت مطرح باشد، در سایر موارد تو نباید کالاهایی وارد کشور می شود که به روش مشابه در کشور تولید می شود.

خبرچین وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران تحلیف دولت سیزدهم گفت: خوشبختانه امروز دغدغه تامین کالاهای اساسی و ارز مورد نیاز کشور را نداریم.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف کشور از جمله دریا و معدن گفت: یکی از مزیت های مهم ایران وجود معادن است که متاسفانه با وجود ظرفیت های عظیم در این حوزه شاهد اقدام و برنامه ریزی هستیم. سلام ما در این زمینه مناسب نبوده ایم.

معاون اول رئیس جمهور نیز به دریا دسترسی دارد و 2700 وی به کیلومترهای سواحل کشور اشاره کرد و افزود: با اتکا به نعمت های الهی و فرصت های موجود در کشور می توان اقدامات توسعه اقتصادی کلان انجام داد اما متاسفانه به این موهبت ها به درستی پرداخته نشده است. “

خبرچین وی بر پرهیز از خام فروشی مواد معدنی تاکید کرد و گفت: در صورت تمرکز بر اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریایی، گام های موثری در راستای توسعه کشور برداشته می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: سفرا باید به موضوع دیپلماسی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشند زیرا می تواند گشایشهای رهبری اقتصادی برای کشور

در این جلسه اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و دغدغه های صنعت و معدن را مطرح کردند.

ضرورت حمایت از تولید داخلی و فعال سازی ظرفیت های مازاد در بخش تولید، توجه به بخش معدن و نوسازی ماشین آلات فرسوده و حمایت از معدن کاران، ساماندهی وضعیت تولید، قیمت و کیفیت خودرو، گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و ارزیابی اقدامات دولت در راستای گسترش واکسیناسیون یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید