بارش شدید باران ناجی جنوب شرق شد/ مرهمی بر زخم خشکسالی در بزرگترین استان ایران

زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800172

صعود سیستان و بلوچستان از انتهای جدول بارش ها؛

بارندگی های اخیر دی ماه سیستان و بلوچستان را در رتبه هشتم کشور در میزان فعلی عرضه محصول قرار داد و مرهمی بر زخم های خشکسالی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ بارندگی های سیل آسای اخیر سیستان و بلوچستان که با خسارات بی سابقه و نبود زیرساخت های لازم در جنوب استان همراه بود، از سوی دیگر امید را در دل مردم این دیار زنده کرد.

بارندگی های بسیار شدید زمستانی این منطقه عظیم را با کمترین میزان بارندگی در کشور از انتهای جدول نجات داد و در استان هایی که توانسته اند بارندگی را برای سال برداشت جاری تامین کنند به رتبه هشتم صعود کرد.

خداوند زخم های سال های خشکسالی روستایی را بیامرزد که سال گذشته از نظر بارندگی سال بحرانی بود که باعث ذخیره 50 میلیون متر مکعب آب در مخازن و برخی مشکلات تنش آبی در روستاها و شهرها خواهد شد. نزول کردن.

سیستان و بلوچستان؛ هشتمین استان در جدول درصد بارندگی در سال برداشت

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین سامانه های بارشی گفت: فعالیت این سامانه ها که در نیمه اول ماه اول زمستان بود، سیستان و بلوچستان هشتمین استان در جدول میزان بارندگی است.

وی افزود: در رتبه بندی بارش های برداشت سال گذشته سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود بارندگی رتبه آخر را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد که اکنون با انبوه دی ماه هشتم است.

9de0c5af 1ca8 4f2f 8055 1503bd517b53 خبر خاکستری

بارش ژانویه؛ معادل کل بارندگی از آخرین سال برداشت

این مقام مسئول با اشاره به میزان بارش ها گفت: میزان بارشی که استان سیستان و بلوچستان در دی ماه دریافت کرده معادل کل بارش های سال برداشت گذشته است.

وی میزان بارندگی دی ماه را 7 برابر میزان بارندگی در برداشت فعلی اعلام کرد و گفت: قبل از شروع به کار این سامانه ها در دی ماه میزان بارندگی در زمان برداشت فعلی تنها 4.4 میلی متر بوده که با شروع برداشت سیستم ها در مجموع به 35.6 میلی متر رسیدند.

حیدری نسبت به تقویت منابع آبی استان و کاهش اثرات خشکسالی ناشی از بارندگی های اخیر ابراز امیدواری کرد و گفت: هفته آینده در استان بارندگی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید