«بازیگر پنجم» به بازار می رود/ داستان صلح امام حسن (ع).


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822513

داستان بلند با عنوان «بازیگر پنجم» با محوریت تاریخ صلح آمیز امام حسن مجتبی (ع) نوشته محسن هجری توسط بهنشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داستان بلندی با عنوان «بازیگر پنجم» با محوریت تاریخ صلح آمیز امام حسن مجتبی (ع) نوشته محسن هجری به تازگی توسط انتشارات آه قدس رضوی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب برگرفته از خط مشی امام حسن (ع) است که شرایط امروز با وقایع تاریخی گره خورده و مخاطب درگیر پیچیدگی زندگی امروز است. تصویرسازی روی جلد تویی علی نژاد، طرح و صفحه آرایی جلد سعید دین پناه توسط این ناشر منتشر شد.

در خلاصه داستان این داستان آمده است؛ دانش آموزان در کلاس برنامه ریزی می کنند تا با کمک معلم خود یک نمایشنامه بازی کنند. اول انتخاب موضوع است که با کمک معلم تاریخ صلح آمیز امام حسن (ع) را انتخاب می کند. در این نمایش پنج بازیگر حضور دارند اما چهار بازیگر. انتخاب نفر پنجم گروه را در معرض خطر فروپاشی قرار می دهد. بازیگر پنجم داستان گره ها و پیچیدگی هایی است که در طول تاریخ هیچ پاسخ مستقیمی به آن داده نشده است. جایی که مرز بین دوست و دشمن محو شده و در هر شرایطی قابل تکرار است.

این اثر در قالب 20 سکانس با عناوین مقدمه صحنه، هوای غبارآلود، بادام تلخ، بالا، بالا و درون، کشنده تر از زهر، فیل در تاریکی و … در حین بیان یک سری گفت وگو و اجتماعی است. روابط در فضای صمیمی، مرجع مستقیم. این به شرایط جامعه امروز و چگونگی تکرار برخی از پدیده های تاریخی مربوط می شود.

در پشت جلد این کتاب می خوانیم:

«در نمایش مان باید یکی از پیچیده ترین رویدادهای تاریخی را برای تماشاگر بازی می کردیم. اما قبل از آن باید سعی می‌کردیم آن را بفهمیم، و برای بسیاری از ما فقط خواندن یک کتاب درسی کار سختی بود. شاید اگر حال و هوای دیگری داشتم به آقای ستاری پیشنهاد می کردم که موضوع دیگری را برای گروه نمایش در نظر بگیرد. اما ماجراهایی که در این مدت برای من و بچه های گروه پیش آمد، اجازه نداد به راحتی از این پیشنهاد بگذریم و برای ما چهار نفر دیگر مقابله با کسانی که مانند معاویه و عمروعاص عمل می کردند، امری جدی بود. صحبت هایی که بین ما انجام شد نشان داد که پیشنهاد آقای ستاری فقط از نظر نمایشی جالب نبود. بلکه واقعیتی را به ما نشان داد که در زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنیم. کجا باید بمانم؟ از کجا عبور کنیم؟ کجا سکوت کنیم؟ “کجا باید ببخشی؟”

این کتاب در 128 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 27000 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید