با تلاش و اراده به هدفم رسیدم/ مسئولان در عرصه شعر و طنز پشتوانه ای ندارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرترک فرج; فاروج یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی است. در بخش شرقی استان واقع شده است. این شهرستان با وجود اینکه محرومیت های زیادی در بخش های زیربنایی و تاسیساتی دارد اما در بخش کارگری آنقدر پتانسیل قوی دارد که همه محرومیت ها نتوانسته از شکوفایی آن جلوگیری کند اینها استعدادها هستند.

این شهر همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سرآمد بوده است و می توان گفت شعر و ادب از جمله عرصه هایی است که جوانان جزایر فارو سال ها در آن موفق بوده اند و حسین پورقلی، صادق آدینه، حسین نامدار، علی مومن، ایمان عسگری، رضا ادیب توکلی تنها چند نفر از افراد موفق در این عرصه هستند که در عرصه شعر حرفی برای گفتن دارند.

خبرنگار عصرتراک امروز در این شهر با یکی از موفق ترین افراد عرصه ادبیات و شعر که توانسته نام فاروج را در کشور معرفی کند گفت و گو می کند که در ادامه تقدیم شما می کند.

حسین پورگلی یم، طنزپرداز جوان فاروجی که کتابی از آثار خود را منتشر کرده و در دو دوره عنوان مهمترین برنامه تلویزیونی کشور در حوزه طنز را از آن خود کرده است، در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: به دنبال او از همان ابتدا به ادبیات و نویسندگی علاقه داشتم و در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه نیشابور ادامه تحصیل دادم.»

وی ادامه داد: از سال 1390 و همزمان با ترم دوم دانشگاه، از طریق یکی از دوستان و همکلاسی هایم که شاعر بود، با شعر و شاعران معاصر آشنا شدم و به تدریج از انجمن های شعر نیشابور و بعد شمال بازدید کردم. . خراسان. در واقع کارم را با تشویق همکلاسی ام شروع کردم.


a1d8d1bb 3b50 401a a670 4ec2777dc271 خبر خاکستری



جوان‌تر که بودم علاقه زیادی به دو برنامه نوروزی مردان آهنین و قند داشتم، زیرا شرایط جسمی‌ام اجازه نمی‌داد به سراغ مردان آهنین بروم و به دنبال شعر بودم و به سمت ادبیات رفتم. به سمت برنامه قند گام برداریم

پورقلی یام با اشاره به اینکه پس از تلاش و تمرین بسیار سرانجام در سال 95 به برنامه قندپهلو دعوت شدم، ادامه داد: زمانی که در این برنامه حضور داشتم شاید تعداد شعرهای طنز من کمتر از 10 قطعه بود و شعرها و غزلیات جدی تری سرودم. اما اکنون دو مجموعه شعر جدی منتشر کرده ام.

وی با بیان اینکه ماجرای آشنایی من با آقای رفیع مجری قندپهلو نیز حکایت جالبی دارد، گفت: آن را ارائه کردم و چندین رباعی که خودم ساخته بودم را خواندم به همین دلیل ایشان با من آشنا شدند و به برنامه دعوت شدم. .

وی ادامه داد: در مرحله اول که به برنامه دعوت شدم، با توجه به اینکه تعداد اشعار طنزی که داشتم بسیار محدود بود، فکر نمی کردم بتوانم شکر طلا را بگیرم، اما به لطف خدا و تلاش خودم پورگلی یام گفت. این عنوان ارزشمند را کسب کردم.

وی افزود: در دومین دوره مسابقات قند په پهو با توجه به اینکه تمامی شرکت کنندگان فینالیست دوره های مختلف بودند، کار بسیار سختی بود اما موفق شدم و دومین عصای طلایی را کسب کردم.


e37cd11e 41db 40c2 9174 28860112b490 خبر خاکستری

جوان موفق فاروجی با گلایه از عدم حمایت و تشویق در شهر گفت: “من هرگز به دنبال تشویق و تشویق نبوده ام و با پشتکار به کار خود ادامه خواهم داد، اما قطعا زمانی که یک جوان می تواند نام یک شهر کوچک را ببرد.” در خط مقدم قطعا می تواند بازخورد مثبتی را برای شهر به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: قطعاً با دیدن کار و تبلیغات من در این حوزه و حمایت از جایگاه مسئولین شهرستان، سایر جوانان علاقمند به این حوزه نیز می توانند وارد میدان شوند و انگیزه برای عزم بیشتر در این زمینه ایجاد می شود. راه را در پیش بگیرید.

«ادبیات و طنز، با توجه به سابقه طولانی خود در فرهنگ ما، پتانسیل زیادی دارند و فضای زیادی برای رشد دارند. شاید از راه دور کار نسبتاً ساده ای به نظر برسد، اما حقیقت این است که شاعر یا طنزپرداز حرفه ای شدن نیازمند سال ها یادگیری، مطالعه و تمرین است و کار سختی است.

این جوان فاروجی افزود: سال هاست که در مطبوعات مختلف مطرح کرده ام که مهرداد سجی در عرصه طنز استان خراسان شمالی بسیار موفق است و داستان هایش بسیار موفق است و طنزپرداز بسیار خوبی در عرصه شعر است. طنز، من تجارت و سابقه نسبتا بزرگی دارم، چرا از توانایی های خود برای آموزش طنز استفاده نکنیم و چرا فضای طنز در روستا هنوز راکد است؟

وی گفت: متاسفانه مسئولان استان خراسان شمالی طنز نویسی و قابلیت های آن را در استان جدی نگرفته اند.

پرگلی یام گفت: از همراهی مردم فاروج کمال تشکر را دارم و امیدوارم با تلاش نهادهای فرهنگی فضا را فراهم کنند تا بتوانیم در سال های آینده چندین طنزپرداز حرفه ای و مطرح در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید