برای 39 معتاد شغل پیدا کنید که در 18 ماه گذشته بهبود یافته است / جامعه معتادان

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782279

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت؛

سعید آیتی گفت: سال گذشته 22 معتاد بهبود یافته و در 6 ماهه امسال 17 معتاد بهبود یافته در کارگاه های استانی استخدام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید آیتی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک گفت: کمتر از 10 نفر در استان محسوب می شوند.

آیتی همچنین گفت: معتادان بی خانمان و شاید کارتن خواب هایی که شغل و درآمد حاصل از زباله گردی دارند و تزریق می شوند، در قانون معتادان تعریف نشده اند، اما به عنوان معتادان جمع آوری می شوند که در حال حاضر حدود 400 نفر در استان هستند.

وی گفت: این دو گروه از معتادان پس از شناسایی به مرکز نگهداری و سم زدایی ماده 16 استان معرفی می شوند تا یک دوره سه ماهه سم زدایی و درمان را در این مرکز سپری کنند.

این کارمند در عین حال به فعالیت مراکز سم زدایی و درمان ماده 15 اشاره کرد و گفت: در این مراکز معتادان خوداظهاری که خانواده دارند و می توانند مشغول به کار شوند برای سم زدایی و درمان پذیرش می شوند.

وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 360 معتاد شناسایی و جمع آوری و با موضوع هنر روانه بازداشت شدند. 16 در حومه شهر. مراکز ماده 15 در استان.

آیتی گفت: از بهمن ماه سال 98 به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر، تعداد معتادان خودارزیابی مراجعه کننده به مراکز ماده 15 به شدت کاهش یافته است.

لزوم ارائه بسته های حمایتی برای ایجاد فرصت های شغلی بهتر برای معتادان

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان شمالی همچنین به حرفه آموزی و اشتغال معتادان شناسایی و پذیرش شده در مراکز نگهداری و سم زدایی ماده 15 و 16 اشاره کرد و گفت: البته پس از سم زدایی و روان درمانی دچار استرس شدند.

آیتی با بیان اینکه معمولاً 50 درصد معتادان بستری در این بازداشتگاه ها بر اساس مواد 15 و 16 و حتی زندان ها حرفه حرفه ای می شناسند، گفت: نکته مهم این است که پس از آموزش حرفه ای، امکان جذب آنها برای کار در سطح جامعه وجود دارد.

وی گفت: در این راستا بسته های حمایتی، حمایتی و تشویقی تعریف شده و آماده شده باید در نظر گرفته شود تا کارفرمایان و پیمانکاران مایل به جذب معتادان بهبود یافته به عنوان نیروی کار باشند.

وی گفت: در حال حاضر تنها راه حل قانونی برای ایجاد انگیزه در پیمانکاران و کارفرمایان برای جذب معتادان بهبودیافته، حمایت های بیمه ای است که دولت بابت حق بیمه معتادان بهبودیافته پرداخت می کند و این در حالی است که بسته بسته شده است. اقدامات حمایتی باید بیشتر از ایجاد انگیزه بیشتر در پیمانکاران و کارفرمایان برای کار برای این منظور باشد.

وی اعلام کرد: در خراسان شمالی سال گذشته 22 معتاد مرد بهبود یافته و در 6 ماهه امسال 17 معتاد مرد بهبودیافته در کارگاه های استانی به کار گرفته شدند.

آیتی افزود: این معتادان بهبودیافته دوره سم زدایی و درمان را در مراکز ماده 15 و 16 و همچنین در کلینیک های ترک اعتیاد استان گذرانده اند.

اجرای طرح حمایت از زندگی در 60 درصد مدارس استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه موضوع اعتیاد و شیوع آن باید به یک معضل عمومی در کشور تبدیل شود، اذعان داشت: از اعتیاد در سطح جامعه پیشگیری کنید.

آیتی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر اساس نتایج اقدامات مقابله ای برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر در کشور، رویکرد پیشگیرانه و فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال 98 تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح زندگی مقرون به صرفه در قالب آموزش مهارت های زندگی و آگاهی از آسیب های اجتماعی منعقد کرد. از دانش. . دانش آموزان استان را امضا کردند تا برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: طرح حمایت از زندگی مردم در 60 درصد مدارس استان اجرا می شود اما در این مدت با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر قلب با فضای شاد آموزشی به دانش آموزان ارائه می شود. “

آیتی با بیان اینکه اجرای طرح حمایت از دستیاران در سطح دانشگاه ها افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح در دانشگاه ها در قالب آموزش به عنوان واحد آموزشی برای دانشجویان هنوز به قانون تبدیل نشده است، در حال حاضر در استان اجرای این طرح طرح فقط در دانشگاه بجنورد اجرا می شود که مدرسان این طرح دانشجویان آموزش دیده می باشند.

ادارات برای مبارزه با گسترش اعتیاد تلاش می کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای این رویکرد پیشگیرانه و فرهنگی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در صدا و سیمای استان، تفاهم نامه ای برای ایجاد 60 برنامه با رویکرد اعتیاد آور برای اطلاع رسانی خانواده منعقد شد. .

آیتی همچنین یادآور شد: انتظار می رود ادارات نسبت به پیشگیری از شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی گفت: به عنوان مثال اداره کل ورزش و جوانان استان بهتر است در حاشیه شهرها فضاهای ورزشی ایجاد کند و شهرداری مبلمان شهری را در این محلات بهسازی کند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان شمالی در خاتمه گفت: جامعه باید نسبت به بهبود و درمان معتادان احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

آیتی گفت: جامعه نباید معتادان را سرکوب کند، بلکه با پذیرش وضعیت معتادان با درمان و بهبود آنها به دولت کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید