بررسی الزامات تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی در سال های برنامه هفتم


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882489

اعضای کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در هجدهمین جلسه خود به سیاست گذاری در خصوص الزامات دستیابی به رشد 8 درصدی در سال های برنامه هفتم ادامه دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه کمیته مشترک که به ریاست محمدبکر ذوالقدر و با حضور جمعی از اعضای مجمع و نمایندگانی از دولت، مجلس برگزار شد. قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح ابتدا گزارش موسسه عالی آموزش و پژوهش و برنامه ریزی مدیریت با عنوان الزامات رشد اقتصادی متوسط ​​8 درصدی در افق برنامه هفتم توسعه توسط عادل آذر ارائه شد.

سپس اعضای کمیته مشترک برخی از الزامات دستیابی به رشد 8 درصدی در سال های برنامه هفتم را تصویب کردند که عبارتند از:

«بهبود فضای کسب و کار و ایجاد ثبات و ثبات در سیاست ها و مقررات اقتصادی کشور و ارتقای حداقل پنجاه جایگاه کشور در شاخص های فضای کسب و کار در طول برنامه».

رفع موانع و تسهیل سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) و جلوگیری از فرار سرمایه از کشور با افزایش تراز خالص سرمایه.

افزایش صادرات غیرنفتی و دستیابی به تراز تجاری مثبت (به استثنای صادرات غیرنفتی) در پایان برنامه، کاهش فروش نفت خام و سایر منابع طبیعی و جلوگیری از واردات مواد خام و کالاهای مصرفی قابل عرضه. و در داخل کشور تولید می شود”

افزایش حداقل 5 درصدی نرخ بهره». ایمان داشتن کلیه عوامل تولید (نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت) در طول برنامه”

در این دیدار آقایان مجید انصاری، سعید جلیلی، محسن رضایی، محمدجواد ایروانی، علی لاریجانی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، صادق واعظ زاده، محمدرضا بهنر، غلامرضا آقازاده و سید مصطفی در این دیدار حضور داشتند. ما داریم می رویمنظرات خود را در خصوص الزامات تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در طول برنامه هفتم بیان کردند و بحث و بررسی بیشتر در این راستا به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید