بسیج؛ پرچمدار سازندگی و حامل محرومیت زدایی


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912293

بسیج همواره منشأ خیر و برکت و پرچمدار سازندگی و محرومیت زدایی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، بسیج برگرفته از متن و بطن مردم است و همین فطرت مردمی، آن را به الگویی بی نظیر در جهان تبدیل کرده است و مکتبی است اصیل بر اساس ارزش های اسلامی و انسانی که نقش و خدمات آن می تواند باشد. از زوایای و ابعاد مختلف در این یادداشت تنها به نقش این نهاد انقلابی در محرومیت زدایی و سازندگی می پردازیم.

حضرت امام خمینی (ره) در 14 آذر 1358 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست استکبار فرمان تشکیل بسیج شجره طیبه را صادر کردند و از آن زمان تاکنون این شجره طیبه همواره فعال بوده است. مایه خیر و برکت و پرچم سازندگی و محرومیت زدایی.

مقام معظم رهبری به تبیین تعریف بسیج پرداختند و گفتند: اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه ارائه کنیم، باید بگوییم که بسیج مجموعه ای است که در آن پاک ترین مردم، ایثارترین و آماده ترین کار، جوانان و نوجوانان هستند. کشور در مسیر اهداف بزرگ این ملت است. و گرد هم آمده اند تا این مملکت را به کمال و سعادت برسانند… بسیج سازمانی است که در آن افراد پراکنده و منزوی به گروهی گسترده و منسجم تبدیل می شوند، گروهی آگاه، فداکار، بصیر و دوراندیش به مشکلات. کشور و به نیازهای ملت دگرگون می شود. مجموعه ای که دشمن را می ترساند و دوستان را امیدوار و به یاد می آورد. در واقع همه مؤمنان، آگاه، بصیر، عاشق، فداکار و علاقمند به کار، در هر زمینه ای که به نفع ملت باشد، جزء بسیجیان هستند. بنابراین بسیج یک نام مقدس است. »

بسیج با گروه های جهادی و جهادگران مخلص خود در هر عرصه ای که مردم نیازمند کمک هستند پیشگام است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

همچنین لازم به ذکر است که با تشکیل سازمان بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در 27 اردیبهشت 1379 خدمات بسیج در این راستا چندین برابر سرعت و رشد یافت.

خدمات بسیج در سیل، زلزله و بلایای طبیعی، آبرسانی به روستاها و مناطق فقیرنشین، کمک به کارآفرینان در ایجاد اشتغال، تهیه و توزیع بسته های کمکی خانوار و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و همچنین ساخت مسکن برای افراد مستضعف. افراد و فعالیت‌هایی از این دست تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که بسیجیان در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت و اعتلای کشور در ابعاد مختلف همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

حضور گروه های جهادی امروز در مناطق فقیرنشین امیدبخش، نشاط آور، جریان ساز، مثمر ثمر و ستایش آمیز و در واقع جلوه ای از خودباوری و اتکا به توان و ظرفیت درونی و تحقق شعار «ما می توانیم» است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید