بسیج باتجربه و موثر است/ دولت نهادهای مستقر را در کنار خود می بیند

ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802526

رئیس جمهور بسیج را بدنه انقلابی جامعه دانست و گفت: باید قدر این نیرو را دانست. این نیروی بسیار مجرب و کارآمدی است که با انگیزه و روحیه انقلابی در کنار مردم است و از رنج مردم می کاهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: بسیج نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس از پیروزی ها داشت. پس از جنگ نیز نقش بسیار مهمی در سازندگی داشت.

وی افزود: جلوه کار بسیج سازندگی در روستا و شهر و به ویژه کارهای بزرگی است که در قرارگاه سازندگی انجام شده است. مانند احداث نیروگاه، احداث بزرگراه، مراکز بزرگ صنعتی و این کارهایی که در رابطه با استقلال بنزین در کشور انجام شد. ستاره خلیج فارس یکی از آثار ماندگاری است که ما از قرارگاه سازندگی داریم و کارهای بزرگی که در حال انجام است و گاهی به آن اشاره نمی شود.

رئیس جمهور یکی از مهمترین جلوه های فعالیت بسیج در این بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل را این بود که گفت: شاید اولین گروهی که فعال شد و برای مردم تلاش کرد بچه های بسیج باشند. اینها نیروهای انقلابی و در واقع خود مردم هستند.

آیت الله رئیسی بسیج را بدنه انقلابی جامعه دانست و ادامه داد: آنها آماده مسئولیت پذیری در عرصه های مختلف هستند؛ قدر این نیرو را باید دانست. این نیروی بسیار مجرب و کارآمدی است که با انگیزه و روحیه انقلابی در کنار مردم است و از رنج مردم می کاهد. با انسان، از مردم و در مردم.

وی تاکید کرد: بازی به ویژه در حوزه مددکاری باید در کنار همه نیروها و تشکل هایی که فعال هستند نقش بزرگتر و بهتری داشته باشند و به بهتر شدن آن کمک کنند. فرماندهان محترم سپاه مثلاً سردار سلامی در استان کرمان هستند و سردار معروف هم همین روحیه را دارد. ما تلاش می کنیم بسیج نقش بیشتری در حل مشکلات جامعه داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: در دولت با جلساتی که با سردار سلیمانی و بچه های بسیج داشتیم، توافق کردیم که در حوزه های مختلف بسیج، همراه با دولت و دولت همراه با بسیج، بتوانند در کنار هم برای انجام کارهای خود تلاش کنند. برای مردم سازنده تر است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که امروز مورد توجه ویژه مردم است، همکاری های گسترده ای بین بسیج، سپاه و دولت وجود دارد، گفت: امام خمینی(ره) را می بینیم. نهادهایی که در کمک به مردم سرآمد بوده اند و همه ما باید در کنار هم به کشور و مردم خدمت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان وقوع سیل گزارشات استاندار و فرماندهان محترم یکی از مظاهر همکاری بین همه دستگاه ها است. بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، بسیج سازندگی، ادارات مسئول مانند هلال احمر و غیره. برای خدمت رسانی به سیل زدگان همکاری کنند.

رئیس جمهور افزود: استاندار زمانی که قصد خدمات رسانی دارد همه فرصت ها را می بیند و همه ظرفیت ها برای بازکردن گره های کار مردم کار می کنند؛ محوری ترین قسمت بسیج است. بسیج یعنی آن دسته از افراد انقلابی و با انگیزه ای که آماده قبول مسئولیت برای خدمت به مردم هستند و این کار بسیار ارزشمندی است و ما باید همیشه برای ایفای این نقش تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید