بهره وری در دنیای امروز بدون فعالیت های دانش محور محقق نمی شود


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919255

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بهره وری در دنیای امروز بدون فعالیت های دانش بنیان امکان پذیر نیست، گفت: کشور دارای نیروهای جوان، تحصیل کرده، شجاع و ریسک پذیری است که اگر احساس کنند چتر حمایت بر سرشان است، مسیر را طی می کنند. رشد می کنند و سریعتر توسعه می یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در برنامه ای با حضور محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ضمن بررسی تعدادی از پروژه های نخبه در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و بهداشتی، آخرین دستاوردهای داخلی در این حوزه ها از جمله داروهای جدید، آبیاری زیرزمینی، خوراک دام و … مسکن پیش ساخته و صنعت فرآوری پشم.

معاون اول رئیس جمهور با حضور در گروه شرکت های دانش بنیان پیشران، در اولین دیدار با مسئولان و مدیران این مجموعه، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت های دانش بنیان، گفت: خوشبختانه این مجموعه در مشکلات وارد شدند. برخی از آنها چالش هستند.» این اتفاق برای کشور افتاده و دستاوردها برای کشور اهمیت راهبردی و کلان بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره وری در دنیای امروز بدون فعالیت های دانش بنیان امکان پذیر نیست، افزود: کشور دارای نیروهای جوان، تحصیلکرده، شجاع و ریسک پذیری است که اگر احساس کنند چتر محافظی بر سرشان هست، مسیری را طی می کنند. رشد و توسعه با آنها سریعتر پیش خواهد رفت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تامین آب و غذا یکی از چالش ها و مشکلات اساسی آینده جهان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دولت بر حفظ منابع آب و خاک به ویژه خاک تاکید ویژه دارد چرا که معمولا در روش های کشاورزی سنتی، منابع خاک آسیب می بیند.

این مخبر با اشاره به حوزه های مختلف فعالیت این شرکت ها در حوزه کشاورزی تصریح کرد: موضوعاتی که وارد کردید به دلیل استفاده از روش های دانش بنیان، کم هزینه بودن و کاهش مصرف کود و سموم به یک واری ضمن افزایش سود، از آسیب به سلامت عمومی نیز جلوگیری می کند.

معاون اول رئیس جمهور از مسئولان این شرکت ها خواست تا با توجه به ظرفیت ها و مزیت های هر استان، برنامه ها را متناسب با مشکلات و چالش های اصلی این استان تنظیم کنند و افزود: البته نیازی به برنامه ریزی و برنامه ریزی نیست. از ابتدا در مقیاس وسیع کار می کند، بنابراین از آنجایی که فعالان هر بخش که به روش سنتی کار می کنند ممکن است در ابتدا تمایلی به پذیرش ریسک نداشته باشند، اما اگر کار در مقیاس کوچک انجام شود و نتیجه را ببینند، قطعا ادامه خواهند داد. به طور کامل پشتیبانی شود.

وی همچنین به دستاوردهای این مرکز در حوزه دامپروری اشاره کرد و افزود: اصلاح نژاد و خودکفایی در تامین غذای دام از اقدامات مثبتی است که می تواند میزان خسارت به دامداری های کوچک و خانگی را به حداقل برساند و از فعالان این بخش حمایت کند. .

در این جلسه مسئولان شرکت دانش بنیان نیز گزارشی از دستاوردها و روش های تحول در بخش کشاورزی و حفظ منابع آب و خاک کشور، روش های نوین دامپروری، محصولات نوین بهداشتی، روش های نوین تصفیه و … ارائه کردند. . .

بر اساس این گزارش، با اجرای برنامه های دانش بنیان تدوین شده، از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی هوشمند، فوق پیشرفته و پیشرو حرکت خواهیم کرد و تغییرات اساسی و اساسی در صرفه جویی در مصرف آب، بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و رفع مشکلات ایجاد خواهد شد. بحران آب.در کشور.شد.

کاهش چشمگیر مصرف آب، رفع آلودگی آب با کنترل میزان و نوع کودها و سموم و توسعه چشمگیر در سه بخش آب، غذا و بهداشت از جمله دستاوردهای برنامه های پیش بینی شده در این مجموعه خواهد بود.
لازم به ذکر است این برنامه ها باید با رویکرد مردمی و با بهره گیری از ظرفیت بالقوه و بالفعل مردم در قالب ایجاد یک حرکت بزرگ مردمی و دانش بنیان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرا شود.

در پایان این برنامه معاون اول رئیس جمهور برخی پروژه ها و طرح های عملیاتی این مجموعه دانش بنیان از جمله مسکن پیش ساخته بتنی، سیستم سیلوی علوفه ای و یونجه مرطوب، سیستم آبیاری زیرزمینی، ماشین آلات جدید حفاری، کیت های تخصصی تشخیص بیماری و ماشین آلات پردازش پشم بازدید.

دیدگاهتان را بنویسید