تاکید قرآن کریم نگاهی امیدبخش در جامعه است/ جهاد تبیین فقط یک سخنرانی سیاسی نیست


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884638

مسئول نمایندگی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

رئیس دفتر فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در قرآن کریم توصیه های زیادی در راستای امید بخشی به جامعه شده است و آیات مختلف قرآن در جهت نگرش ما و نگاه به جامعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; حجت الاسلام حسن بیگدلی ظهر امروز در دوره آموزشی مدیران قرآنی بسیج استان زنجان که با حضور حجت الاسلام لیمویی (مدیر دارالقرآن بسیج کشور) برگزار شد. ، گفت: قرآن کریم به ما توصیه کرده است که حق نداریم ناامیدانه نگاه کنیم، بلکه باید به جامعه دیندار امیدوار باشیم و انسان را ببینیم.

وی با بیان اینکه باید از دستوراتی که در قرآن کریم آمده است آگاه باشیم و چه در جهت سازندگی و تقویت و چه در ارتباط با خودمان در آن جهت گام برداریم، آیات مختلف قرآن در جهت است. نگرش ما به جامعه باید باشد، در حالی که نگرش به جامعه نیز از توصیه های مکرر رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام بغدالی با اشاره به 7 فرمان رهبر انقلاب در جمع فعالان فضای مجازی افزود: نگذارید دشمن امید را به ناامیدی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: در همه ابعاد وقتی شاخص های مختلف را می سنجیم، می بینیم که بعد امید در قرآن کریم بسیار واضح و مشهود است و هر جا ناامیدی وجود دارد ناشی از عدم رعایت قرآن است و در ابعاد مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و نظامی، فرهنگی، آموزشی و غیره از قرآن پیروی می شود، امید در این عرصه رشد کرده و برنامه ها به موفقیت رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی قانونی ارتش انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه قرآن می فرماید توفیق ما فقط از خداست و نمی توان از غیر خدا کمک گرفت و موفق بود. وی گفت: موفقیت انسان بدون تلاش، حرکت، آینده نگری است و قطعاً دستورات دینی لازم محقق نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید دور شویم و فاصله ایجاد کنیم و دیگران را از خود بترسانیم، گفت: سیره پیامبر(ص)

همینطور بود و مشرکان را دور خود جمع کرد و در واقع مشرکان را مؤمن کرد و این ظرفیت اسلام است.

حجت الاسلام بغدالی با تاکید بر اینکه چیزی جز بستر دین، قرآن، مرام، منبر و مسجد نمی تواند چنین افرادی را به خود جذب کند، خاطرنشان کرد: با وجود همه تبلیغات منفی دشمن، در روز عید غدیر خم امسال بیش از 3 میلیون نفر در خیابان ولیعصر حضور داشتند. ع.ج) برای ولایت امیرالمومنین(ع) به تهران آمد و نشان داد که ظرفیت دین در بستر دینی به راحتی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در شرایط فعلی چند نفر را به جامعه خود بیاوریم، وظایف خود را به خوبی انجام داده ایم، افزود: امید می دهد، با دشمن مقابله می کنیم و جهاد را تبیین می کنیم.

حجت الاسلام بغدالی تصریح کرد: جهاد تبیین فقط یک سخنرانی سیاسی نیست، بلکه جهاد تبیین به معنای کار اقتصادی، فرهنگی، قرآنی، آموزشی و تربیتی است که باید گسترش یابد.

رئیس نمایندگی حقوقی انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه جهاد تبیین الزاماتی دارد که یکی از آنها ایمان است، گفت: خودمان باید ایمان داشته باشیم و باور داشته باشیم که خیمه شعار دین است.

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» گفت: خواننده این سرود (ابوذر روحی) قصدی داشته و خداوند به سرود او برکت داده است و سرود «سلام فرمانده» دانیال را ترسانده و در تمام دنیا مشغول تحلیل این سرود هستند. و این بستر دین است.

حجت الاسلام بغدالی اعتقاد به مشیت الهی را از دیگر الزامات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید باور داشته باشیم که خدا با ماست و خدا برای ما عظمت می آورد و شیطان فقر و شیطان امروزی همان دشمن است.

وی با بیان اینکه لازمه بعدی توکل و توکل به خداست، افزود: حضرت زینب(س) آنقدر به خدا توکل کرد که پس از تحمل سختی ها و مصائب فراوان گفت: ما رای می دهیم جز به جمیله.

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: بسیج مشکلات و فراز و نشیب هایی دارد اما مشکلات و سختی ها نه تنها بسیجیان را خسته نمی کند بلکه آنها را برای رسیدن به هدف مصمم تر می کند.


* 612 نفر از استان زنجان در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند

حجت الاسلام سید موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل کمک های خیریه و خیریه استان زنجان نیز در این مراسم گفت: سازمان خیرین و خیرین مسئول برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح کشوری است. و سطح بین المللی».

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا آغاز می شود، اظهار کرد: سال گذشته 568 شرکت کننده از استان زنجان حضور داشتند که امسال با 10 درصد افزایش به 612 نفر و در سال گذشته استان زنجان برای … اولین بار در رشته 4 نفری موفق به کسب مقامی شد که شامل 2 مقام اول، یک مقام سوم و یک مقام چهارم بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال باید از این مراجع پاسداری کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه نیت قرآنی زنجان در سال گذشته 10 میلیون تومان بوده و منابع قرآنی محدود است، بنابراین باید منابع و کمک های قرآنی در پایگاه ها، مساجد و محلات ایجاد شود. .

وی با بیان اینکه همسان سازی داوران قرآنی نیز آغاز شده است، گفت: سال گذشته داوران را از استان های دیگر آوردیم اما امسال با رایزنی های انجام شده همه داوران از استان زنجان هستند که انتظار می رود افرادی را که می شناسید معرفی کنید. ، بنابراین با شرکت در دوره ها می توانیم از آنها به عنوان داور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید