تبیین جهاد یک رسالت دینی و انقلابی است


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835949

محمدمهدی شریف تبار گفت: جهاد تبیین رسالتی است که ما در جامعه عهده دار آن هستیم و هر یک از مبلغان در این عرصه وظیفه ای دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار امشب در جمع قرآنیان شهرستان نور که با حضور مسئولین شهرستان نور، اساتید، اساتید و فعالان حوزه هنری در تالار پیامبر اکرم (ص) رویان برگزار شد. با استناد به سخنان رهبری و جهاد تبیان، گفت: جهاد تبیان این رسالتی است که ما در جامعه نسبت به آن مسئولیت داریم و هر یک از مبلغان در این عرصه وظیفه دارند.


وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، بیان کرد: قرآن و تفاسیر آن منحصر به ماه رمضان است که باید همواره در زندگی از قرآن بهره مند شد و در این راستا ما نیز از قرآن استفاده می کنیم. نیازمند تفاسیر اهل بیت است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه نهج البلاغه تفسیر واقعی قرآن است، افزود: انتخاب می کنند که از برکات کلام علی (ع) در نهج البلاغه غافل نشوند.


وزیر گفت: شاید امروز دانش بشر به آن حدی نرسیده که بتوانیم از همه زوایای مفهوم و محتوای قرآن درک دقیق و عمیقی داشته باشیم و نهج البلاغه این درک عمیق را به ما می دهد. “


شریفی تبار با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین در نهج البلاغه که فرمودند: بدانید قرآن رأفتی است که در رأفت قرآن فریبکاری ندارد، گفت: وجود دارد. هیچ نیرنگی در آن نیست و اراده انسان در مشاوره شرکت نمی کند زیرا قرآن اراده الهی است.


وی افزود: قرآن راهنمایی است که شما را به راه راست هدایت می کند و امام رضا(ع) می فرمایند برای خانه های خود قسمتی از قرآن را ببینید. برای قرآن و به گفته تشکل های تأثیرگذار در فرهنگ قرآنی، این گروه ها می توانند گروه بزرگ تری تشکیل دهند و به جلسات قرآن تبدیل شوند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه منبع غذای معنوی ما ماه رمضان است، گفت: در طول تاریخ تبیین شده و رهبر معظم انقلاب آن را به جهاد مزین کرده است که به معنای مقابله و مبارزه است. .


این مقام مسئول در ادامه گفت: این مسیر یعنی جایی که انسان دارای ویژگی های خاص باشد و در میدان صمیمی و مستمر باشد و حریف خود را بشناسد و امروز قرآن و جامعه قرآنی و مبلغان می دانند که دشمن چیست. و جامعه قرآنی هدایت کرده اند باید در جهاد تبیین شود «سهمی داشته باشید.


شریف تبار با اشاره به روز قدس که نماد مبارزه جبهه کفر و حق است، افزود: ایران محور مقاومت است که می تواند احساس بیداری اسلامی را در جهان اسلام زنده نگه دارد.


امام جمعه نور نیز در این گردهمایی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه باید در سایه قرآن با خرمن علم و معنویت عجین شده و جامعه را در مسجد هدایت هدایت کنیم.


حجت الاسلام کنبرعلی احمدی با بیان اینکه این بهترین علم قرآن است، گفت: علمی که بتواند دشمن درون و بیرون را کنترل کند، آموزه های وحیانی است که علوم ظاهری را معنا می بخشد و هدایت می کند. و قرآن بهترین راهنماست.


وی گفت: اگر قرآن صامت با امام زمان (عج) گفت و گو کنیم، قرآن و عترت می تواند بهترین راهنما باشد و در دنیایی که دل ها از گناه زنگ زده است و مردم دچار بیماری های روانی می شوند، آرامش همه انسان هاست. قرآن و علم وحی است.»


احمدی افزود: از همه مسئولان و معلمان قرآنی انتظار می رود که بر سر سفره راستین و معرفتی قرآن کریم بنشینند و برنامه آموزه های حیات بخش را جدی بگیرند تا قرآن را بهتر درک کنند. او منبع جوشان دانش را نجات داد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به برپایی مجمع قرآنی شهرستان به ریاست امام جمعه نور، دبیر ستاد تبلیغات و خدمات فرهنگی شهرستان و ادارات دارای قرآن، گفت: نیروهای فرهنگی و فرهنگی گفت: با همکاری همه جانبه سازمان تبلیغات به ویژه در ماه مبارک رمضان و جهت گیری اسلامی شهرستان نیز در کنار دستگاه های فرهنگی در مسائل فرهنگی و مذهبی نقش آفرینی کردند.


حجت الاسلام محمدرضا محمدی گفت: سپاه شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی به ویژه قرآن فعال و تاثیرگذار است و اداره آموزش و پرورش نور که مسئولیت آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان را بر عهده دارد در این مجمع به صورت فرهنگی و قرآنی فعالیت می کند. چشم انداز. نقطه


وی با اشاره به برگزاری 29 نوبت ختم قرآن در شهرستان نور، افزود: در شهرها و روستاها.


در پایان این گردهمایی از فعالان قرآنی شهرستان نور تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید