ترویج فرهنگ صلح و آشنایی کودکان با مفاهیم مهربانی در هفته کودک


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901851

رئیس سازمان جوانان هلال احمر به ترویج فرهنگ صلح و آشنایی کودکان با مفاهیم مهربانی در هفته کودک اشاره کرد و گفت: سازمان جوانان هلال احمر هفته ملی کودک را با شعار «کودکی شاد، زندگی شاد» از سال 1390 گرامی می دارد. 16 تا 22 مهر در این تاریخ برنامه هایی را برای کودکان سراسر کشور برگزار می کند.

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی با اشاره به اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال حمر در هفته ملی کودک برنامه ای را با شعار «کودکی شاد، زندگی شاد» از 25 مهر تا 3 مهر در آن تاریخ برای کودکان سراسر کشور برگزار کرد، گفت: در این ایام مسابقه ملی “پرتو صلح” در سطح استانی و کشوری در قالب نمونه های صلح در قالب نمونه های تصویری برگزار می شود و در واقع باید گفت که این برنامه برای ترویج فرهنگ مردم اجرا خواهد شد. صلح و آشنایی کودکان با مفاهیم مهربانی، و کودکان بیشتر علاقه مند به ارائه تعاریف خود از واژه صلح هستند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه نمایش عروسکی مهریاد (آموزش و آموزش مهربانی و امداد) به صورت استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: در این مسابقه از کودکان خواسته شد تا از عروسک های خانگی، دست ساز و یا هر عروسک دیگری که در دسترس است استفاده کنند. نمایشی با موضوعات نیکوکاری، همدلی و همدردی با دیگران، مهربانی و امداد و نجات، آشنایی با جعبه کمک های اولیه، تلفن اورژانس و خودروهای امدادی، آمبولانس، هلیکوپتر و… و برای جمعیت هلال احمر ارسال می شود. استان آنها

وی با بیان اینکه در هفته کودک مسابقه ملی نقاشی صلح و دوستی برگزار می شود، گفت: این جشنواره ملی با هدف آشنایی کودکان با هلال احمر و صلیب سرخ و ترویج و اشاعه اهداف بشردوستانه صلیب سرخ جهانی و هلال احمر برگزار می شود. نهضت، نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهربانی از اهداف این جشنواره است.

به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، تمهیدات لازم برای بازدید کودکان از امکانات جمعیت هلال احمر از جمله آمبولانس، سگ های یاب و… اندیشیده شده است. هلال احمر از دیگر برنامه های هلال احمر در هفته کودک از طریق مراکز آموزش عملیاتی و فضای مجازی است.

دیدگاهتان را بنویسید