تشدید بحران در صندوق های بازنشستگی

217132 321 خبر خاکستری

صندوق های بازنشستگی فولاد، صندوق های بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی دهقانان و عشایر، ضمانت سرمایه گذاری تعاونی و صندوق کارآفرینی امید بخشی از صندوق های حمایتی این وزارتخانه است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

به گفته حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این صندوق ها 200 هزار میلیارد کسری دارند که پیش بینی می شود در صورت عدم افزایش عملکرد سالانه، کسری این صندوق ها در سال 1405 به بیش از 800 هزار میلیارد تن برسد. به ترتیب در سال 1420 به 43 هزار میلیارد تن خواهد رسید.

تقریبا تا سال های 1391 و 1392 بحرانی در این صندوق ها وجود نداشت و یا این موضوع کم بود، اما در هشت سال گذشته بازدهی وجوه افزایش چندانی نداشته است، بلکه از طریق انتصابات و تعهدات سیاسی که منابع به آن ها رسیده است به صندوق ها تحمیل شده است. ارائه شده است. او نبود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم، مواردی در صندوق ها بوده که هزینه ها با نامه یکی از کارمندان کشور پرداخت شده است. نامه ای که اعتبار قانونی نداشت اما وجوه آنقدر تاثیر داشت که الان بین حساب و دفاتر دولت و صندوق ها چالش داریم.

بر اساس این گزارش، دولت قبل نیز تعهدات قانونی غیر انضباطی به صندوق ها داشت که بدهی های کلان و بدهی های جاری است که قادر به پرداخت آن نبود.

شفافیت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در خصوص وضعیت صندوق های بازنشستگی به آن رسیدگی نشده است اما دولت سیزدهم برای رسیدگی به فساد در این صندوق ها شکایت هایی را مطرح کرده است که یکی از مهم ترین آن ها صندوق بازنشستگی فولاد است. بیش از 800 پرونده دارد. ارزش 10 میلیارد تن فولاد تخلف است.

صندوق های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای 600 شرکت زیرمجموعه هستند که بخش مهمی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهند. در دولت قبل، این شرکت ها توسط منصوبین سیاسی محلی به دلیل سوء استفاده از افراد و فساد اقتصادی ساخته شده بود که در این موارد آثاری از اشراف دیده می شود.

کسری این صندوق ها در سال 1405 به ترتیب به بیش از 800 هزار میلیارد تن و در سال 1420 به 43 هزار میلیارد تن خواهد رسید.

پرونده های 10 هزار میلیارد تنی فساد مالی با فساد آقازاده ها در صندوق فولاد

حسین آمریکایی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت این صندوق: تومانه است.

وی افزود: در این موارد افراد مشهور، فرزندان وزیر سابق این وزارتخانه و نوه ها هستند که دستگاه های امنیتی را نسبت به موضوع حساس کردند. بسیاری از این افراد که پرونده برای آنها تشکیل شده، آثاری از خود برجای گذاشته اند و عده ای هم هستند که خود را مستندسازی کرده اند، پشت سر افراد دیگر ایستاده اند و از راه دور اقدامات فساد را مدیریت و انجام داده اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: از زمانی که مدیریت این صندوق را برعهده گرفتیم، تأثیرات و تلاش هایی برای ابقای مدیران یا انتصابات سابق صورت گرفت که همگی توسط مدیران مدیریت می شدند. ما دانش انقلابی، ضد فساد، موثر و مدرن را تعیین کرده ایم.

به گفته عامریان، برخی از افراد برای تعیین تکلیف پرونده ها و شفاف سازی مفاسد آنها اقدام به بازداشت مدیران خود کرده اند و یا حتی خواسته اند تا یک ماه در هیات مدیره یک شرکت باقی بمانند که ما آگاهانه عمل کردیم. ما آن را انجام دادیم.

ایجاد ۴ هزار میلیارد تن بدهی برای یک شرکت پیش دولتی/ عمق بحران در صندوق بازنشستگی فولاد

وی با اشاره به اینکه عمق بحران بورس به سیاست های کلان دولت های گذشته گره خورده است، خاطرنشان می کند: در دولت قبل 26 شرکت به استثنای یکی دو شرکت، بقیه را از دست دادند. شرکت دخانیات یکی از شرکت های زیان ده بود و با 450 میلیارد تن زیان انباشته و 4 هزار میلیارد بدهی در شرایط بحرانی قرار گرفت.

به گزارش عامریان، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و معادن اسفندقه معادن ارزشمندی هستند که دارای ثروت هنگفتی هستند و می توانند پاسخگوی تمام نیازهای صندوق فولاد باشند. اما برخی سودها سعی در فروش و انحلال این شرکت ها داشتند.

تشکیل 200 پرونده مفاسد اقتصادی دولت قبل در دخانیات

به گزارش ایرنا، شرکت دخانیات یکی از زیرمجموعه های صندوق فولاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل بیش از 200 پرونده مبارزه با فساد در این شرکت خبر داد و گفت: و در ارتباط با مقامات وقت بود.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و معادن اسفندقه از معادن ارزشمندی هستند که دارای ثروت هنگفتی هستند، اما برای واگذاری و انحلال این شرکت‌ها تلاش شده است تا سودهایی به دست آید.

وی تصریح می کند: به دلیل ضعف حاکمیتی در دولت قبل، استخدام و نفوذ دلالان مختلف در همه این موارد به چشم می خورد. در همین حالت، فرد با اجاره دادن و تأثیرگذاری در خرید تنباکو، ضمن کسب ثروت نامشروع، اهداف خود را دنبال می کند. این فرد که در سال 96 هنگام انعقاد قرارداد با شرکت دخانیات دچار مشکلات و اختلافاتی شده بود، در سال های 97 و 98 موفق به انعقاد مجدد قرارداد با شرکت اجاره شد.

به گفته وی، اکنون تنها 10 درصد از بازار دخانیات در اختیار شرکت های داخلی است و بیش از 70 درصد از سهم بازار در اختیار شرکت های خارجی است که دلیل آن سود بیشتر و سوء استفاده از فروش، عرضه و سرمایه گذاری است.

شیخان همچنین گفت: میانجی آقازاده که در دولت قبل با رانت و نفوذ در خرید دخانیات ضمن کسب ثروت نامشروع، شرکت دخانیات را محکوم کرده و در پایان سال برای ایجاد بحران در تولید، حساب های شرکت را مسدود کرده است. با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه به این پرونده فساد مالی رسیدگی مجدد شد.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی به دنبال کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی از اموال مردم است که در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهار پروژه بزرگ دارد: .

هنگام ساماندهی وجوه این وزارتخانه، نظام مدیریت مالی این مجموعه ها در حال اصلاح است و با پیشنهاد روش هایی در طرح تحول صندوق، بازدهی وجوه را به میزان 25 درصد در سال افزایش داده و آنها را از وضعیت خارج می کند. وضعیت بحرانی

دیدگاهتان را بنویسید