تصمیم جدی مسئولان برای حضور مدارس/دانش آموزان یزدی در دوز یادآوری


ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891316

به نظر می رسد با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید، تصمیم مسئولان برای بازدید از مدارس جدی است و توصیه اکید آنها به دانش آموزان، دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، با آغاز موج جدید و هفتمین اوج شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، بحث حضور بدون مدرسه دوباره مطرح شده است، البته با توجه به اینکه در سال گذشته درصد بالایی از آن وجود داشته است. از دانش آموزان 12 تا 18 ساله که واکسن دریافت کرده اند، نگرانی چندانی برای این گروه سنی و حضور چهره به چهره آنها در کلاس درس به دلیل ایجاد ایمنی جمعی وجود ندارد و به نظر می رسد تصمیم مسئولان برای مواجه شدن با مدارس چهره در سال تحصیلی جدید جدی است و توصیه اکید آنها به دانش آموزان یادآوری می کند که دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.


51635e45 5014 4fab 9d53 860a32898bd9 خبر خاکستری




تصمیم مسئولان برای داشتن مدارس جدی است

محسن گلستانی فر مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: تصمیم گیری در خصوص حضور یا عدم حضور در مدارس در سال تحصیلی جدید در سراسر کشور انجام می شود. و برای این امر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد. نظرات

وی بابیان اینکه در حال حاضر مسئولان کشور موافق حضور در مدارس در سال تحصیلی تحت هر شرایطی هستند، ادامه داد: رئیس جمهور و همچنین وزیر آموزش و پرورش بر حضور در مدارس تاکید دارند و به دانش آموزان توصیه می کنند دوز تقویتی واکسن تقویتی دریافت کنند. از این رو. ، شرایط را برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس فراهم کند.

گلستانی فر افزود: تجربه دو سال گذشته که مربوط به شیوع ویروس کرونا بود، نشان داد که با توجه به پیک جدید ویروس کرونا، هنوز برای اعلام قطعی حضور یا عدم حضور در مدارس زود است. این موضوع منوط به تصمیم و دستورات ستاد ملی ولیعهد است


b25b7c92 68c2 4aa7 9dac c9268fcf000b خبر خاکستری


کمتر از 20 درصد از گروه سنی 5 تا 12 سال در استان یزد واکسن دریافت کردند

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد نیز در این زمینه به اهمیت تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مدارس در آستانه بازگشایی هستند، والدین باید فرزندان خود را واکسینه کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از 20 درصد کودکان بین 5 تا 12 سال برای اولین بار واکسینه شده اند، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، خانواده ها باید واکسیناسیون خود را برای سلامت و امنیت کودکان جدی بگیرند.

سیداحمد حسینی تبار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد با پیک جدیدی از ویروس کرونا در استان مواجه باشیم و در کشور، ما به خانواده ها توصیه می کنیم قبل از بازگشایی مدارس فرزندان خود را واکسینه کنند و مدیران مدارس را تشویق به واکسینه کردن فرزندان خود و دریافت دوز تقویتی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه واکسیناسیون اجباری علیه ویروس کرونا برای هیچ گروه سنی وجود ندارد، اما برای ایمنی و سلامت دانش‌آموزان و حضور بدون دغدغه آنها در مدارس و تحصیل غیرحضوری در سال تحصیلی جدید، قبل از بازگشایی ضروری است. یک نوبت واکسن و دانش آموزان 12 تا 18 ساله نیز دوز تقویتی واکسن کرونا دریافت کردند.


008dca19 5b1e 4444 8855 28e4e4184883 خبر خاکستری


دانش آموزان یزدی باید دوز تقویتی واکسن کرونا دریافت کنند

حسینی تبار تصریح کرد: احتمالا در اوج جدید شیوع ویروس کرونا هستیم و به زودی شاهد بازگشایی مدارسی خواهیم بود که گروه سنی 5 تا 11 سال در استان یزد کمتر از 20 درصد واکسن دریافت کرده اند. ممکن است زنگ خطری برای سلامتی آنها باشد، بنابراین برای ایمنی و سلامت خود، خانواده، معلمان و کارکنان مدرسه باید واکسینه شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان یزد افزود: دانش آموزان 12 تا 18 ساله استان یزد در اوج شیوع ویروس کرونا واکسینه شدند و با تماسی که انجام شد، تقریبا 80 درصد واکسینه شدند، اما برای مقابله با بیشترین واکسیناسیون مشکلات اندک در سال تحصیلی جدید و حضور و غیاب کاستی های دو سال اخیر را می توان جبران کرد، توصیه می کنیم این دانش آموزان دوز یادآوری واکسن کرونا را نیز دریافت کنند و خانواده ها در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.


bb27f9f3 c9d7 4ecc aab6 a7a378dc5c27 خبر خاکستری




لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد کلاس های بومی

برای اجرای طرح بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس های حضوری، ایجاد زیرساخت ها و علاوه بر آن با تحقق آمار واکسیناسیون مطلوب در بین جامعه هدف معلمان، کارکنان اجرایی مدارس و دانش آموزان ضروری است. همچنین الزام به استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، اجتماعی شدن دانش آموزان، تهویه مناسب و گردش هوا در کلاس های درس، به نظر می رسد مانعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

بنابراین از آنجایی که سلامت دانش آموزان برای متولیان امر آموزش و پرورش بسیار مهم است، باید برای تامین زیرساخت ها و آماده سازی مدارس استان برای پذیرش حضوری دانش آموزان اعتباری در نظر گرفته شود تا تمامی مراکز آموزشی استان یزد آماده پذیرش دانش آموز باشند. مدیران قطعا به دستورالعمل های بهداشتی و لزوم استفاده از ماسک توجه خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید