تعطیلی ادارات گیلان در روز پنجشنبه برای صرفه جویی در مصرف گاز

تعطیلی ادارات گیلان در روز پنجشنبه برای صرفه جویی در مصرف گاز

کلیه ادارات، موسسات، سازمان ها و بانک های استان گیلان فردا پنجشنبه 10 دی ماه 1401 به پیشنهاد ستاد جهادی مدیریت گاز استان و بنا به دستور استاندار گیلان تعطیل است. برای مدیریت مصرف گاز .

استاندار گیلان روز چهارشنبه در بازدید از شرکت گاز استان و وضعیت مدیریت مصرف در این مجتمع گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل شرکت گاز استان، مصرف گاز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. به سال گذشته

اسدالله عباسی در این بازدید از مردم خواست با توجه به اینکه در تابستان با مهربانی همراهی کردند و مصرف برق مدیریت شد، اکنون با شروع فصل سرما شعله های گاز را کاهش دهند تا چرخه صنعت و خانوار از بین نرود. خارج شدن از مدار، زیرا قطع گاز با قطع برق یکی نیست و عواقب زیادی دارد.

وی گفت: این افزایش مصرف گاز و تداوم آن منجر به تعطیلی کارخانه ها و آسیب به تولید استان می شود، از این رو فردا پنجشنبه – اولین روز از فصل سرد سال – تعطیل اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مصرف خانوارها زیاد است و برخی ادارات مدیریت مصرف گاز ندارند، تصریح کرد: 7500 خانوار کم مصرف گاز شناسایی شده اند که منجر به تعطیلی کارخانه ها و تعطیلی تولید شده است، بنابراین در تابستان با تشکیل جهادی مشکل برق مدیریت شد. اردوگاه و برای فصل سرد سال نیز اردوی جهادی برق و گاز تشکیل دادیم.

وی در خصوص ادامه تعطیلی در روز پنجشنبه گفت: در حال حاضر اول آذرماه تعطیل اعلام می شود، پس از ارزیابی اثربخشی کاهش مصرف و نظر کارشناسان برای ادامه تعطیلی روز پنجشنبه در هفته های آینده تصمیم گیری خواهد شد. در اولین جلسه اردوی فوق الذکر .

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف گاز خانگی در استان بین 13 تا 18 میلیون مترمکعب است، از مردم خواست 10 درصد مصرف را کاهش دهند و ادارات و سازمان ها و نهادها موتورها را خاموش کنند تا خانوارها و … مصرف صنعتی آسیب نمی بیند.

صرفه جویی را یک روش زندگی می داند و از مردم می خواهد که همیشه در بهینه سازی مصرف انرژی سرآمد باشند.

در حال حاضر تمامی شهرها و ۲۱۱۷ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 99.9 درصد خانوارهای شهری و 96.8 درصد خانوارهای روستایی استان گاز دارند که این میزان در مناطق شهری 97.6 درصد و در مناطق روستایی 85 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید