تغییر استراتژی ایران در جنگ با صدام به پیروزی کشور می انجامد/مسئولان و مدیران خدمتگزار مردم هستند

ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780397

رئیس مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح:

سردار سرتیپ فتح الله جعفری با اشاره به اینکه تغییر استراتژی در جنگ با صدام منجر به پیروزی ایران شد، گفت: این تا زمانی است که بنی صدر اعلام کرد این نوع جنگ دردی را دوا نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، سردار سرتیپ فتول الله جعفری رئیس مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان ارشد دفاع مقدس صبح امروز در یادواره شهدای خراسان شمالی گفت: ، سرتیپ رجبعلی محمد: خراسان سه هزار شهید به تعداد یک تیپ جان خود را در راه دفاع از وطن نثار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین جنگ عراق و ایران، این کشور از نظر قدرت نظامی هرگز با ارتش بعث عراق برابری نکرد. کیلومترهای کشور را اشغال کرده است.

سرتیپ جعفری با بیان اینکه تمام نیروهای کشور برای بیرون راندن دشمن از کشور بسیج شده اند، افزود: وقتی رزمندگان ایرانی در عملیات هویزه و نصر شکست خوردند، اوضاع آشفته ای به وجود آمد، عراق به پیشروی ادامه داد، این بار بنی صدر. خطاب به امام که باید جنگ را تمام کنیم و گروگان های آمریکایی را آزاد کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم.

رئیس مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شرایطی که جنگ در ماه چهارم بحرانی شد، قدرت نظامی ایران یک سوم عراق بود و مردم نمی دانستند چیست. در جبهه ها اتفاق می افتد.”

سردار سرتیپ جعفری با بیان اینکه اگر بنی صدر مذاکره می کرد، جنگ تمام می شد، گفت: بنابراین تاکتیک فرماندهان جوان در جبهه این بود که به امام پیام بدهند که ناامید نشدیم و می توانیم ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر استراتژی جنگ با صدام باعث پیروزی ایران شد، گفت: تا زمانی بود که بنی صدر اعلام کردند که این نوع نبرد دردی را دوا نمی کند، اما فرماندهان معتقد بودند که جنگ فرصتی طلایی است. ما.”

سردار سرتیپ جعفری با اشاره به اینکه فرماندهان دفاع مقدس به جای تکیه بر فناوری، ایمان را راهبرد جنگی قرار دادند، ادامه داد: در میدان نبرد در قالب گردان های سبک، تاکتیکی، رزمی عملا ادبیات نظام را تغییر دادند. جنگ

رئیس مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتش ایران در مقابل عراق.

نیروهای عظیم مردمی به نیرویی در جنگ تحمیلی تبدیل شدند

سردار سرتیپ جعفری خاطرنشان کرد: با حضور نیروهای مردمی از استان ها و شهرهای مختلف گردان هایی با ادبیات عمومی تشکیل و با سازماندهی نیروهای مردمی برای فتح هرمشهر حرکت کردند و هورمشهر آزاد شد.

وی یادآور شد: قدرت عظیم مردمی نه تنها مناطق اشغالی را آزاد کرد و در کشور فرهنگ سازی کرد، بلکه توانست در برخی مناطق دشمن را تعقیب کند و این به یک نیرو تبدیل شد.

سردار سرتیپ جعفری با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله والفجر عبور از الوند است، گفت: شهید رجبعلی محمدزاده با نیرو و تجهیزات خود از منطقه عبور کرد و پس از آزادسازی فاو، ارتش عراق به انتقام فاو، مهران را اشغال کرد.

وی بیان کرد: شهید محمدزاده در مقابله با دشمنان برای رسیدن به هدف با درایت شجاع بود و در مقابل نیروهای بسیجی متواضع و متواضع بودند.

سردار سرتیپ جعفری ادامه داد: بیس ها و رزمندگان داوطلب پا به میدان نبرد گذاشتند و با کمترین تجهیزاتی که در اختیار داشتند توانستند با ایمان کشور را نجات دهند.

سردار سرتیپ جعفری ادامه داد: ما مسئولین نباید فراموش کنیم که برای مردم وقت بگذاریم، نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را یک بار دیگر بخوانیم و به عنوان یک شهید محمدزاده آماده خدمت به مردم باشیم. که او خادم مردم است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید