تقوا حاج قاسم را محبوب کرد/ استقلال و آزادی بدون مقاومت ممکن نیست

وی افزود: از آنجایی که تقوا موجب عزت و کرامت انسان نزد خداوند است، موجب عظمت و محبوبیت بندگان خدا نیز خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: حاج قاسم همیشه آنچه را که دارد در راستای اخلاص قرار داده است و افراد با بصیرت فطری می دانستند که اگر حاج قاسم به سوریه می رفت به دلش نبود و خداوند حاج قاسم را به آنجا می برد. سوریه.

حنلری با اشاره به قول معروف امام راحل در جریان آزادسازی هرمشهر اذعان می کند: مردم ایران هرگز این کلمه ای را که بنده (ره) گفتم که خدا هرمشهر را آزاد کرد فراموش نمی کند. خداوند حاج قاسم را به سوریه و عراق و خط مقدم می برد.

این کارشناس سیاسی گفت: حاج قاسم همواره خداوند را در اعمال خود حاضر دیده و در مقابل خداوند او را به حد کمالی رسانده که مورد محبت قلبی باشد.

وی درباره نحوه تأثیرپذیری خود از مکتب حاج قاسم توضیح داد: صداقت حاج قاسم مثال زدنی است و ما می توانیم از آن درس بگیریم. با اینکه سربازی بود، بارها اعلام کرد که نمی‌خواهد سربازی شود و حتی در وصیت نامه خصوصی دخترش نیز این موضوع را اعلام کرده بود، اما وقتی آنچه را که خدا خواست انجام داد، به بالاترین درجه ارتش رسید. از یک ژنرال

استقلال و آزادی بدون مقاومت به دست نمی آید

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: حاج قاسم همیشه ارادت به خدا بوده است، ما باید سعی کنیم در هر شغل و مقامی که هستیم الگو باشیم. تحصیل و دانشگاه و تجارت و زندگی مان را به خدا بسپاریم.

حنلری با اشاره به لزوم مقاومت از ابتدای خلقت انسان گفت: آدم به فرمان خداوند مجبور به مقاومت بود و با وجود میل درونی و وسوسه شیطان به این درخت نزدیک نشد، بنابراین مقاومت تمرینی است که از ابتدا وجود داشته است.

این کارشناس سیاسی اذعان داشت که استقلال و آزادی بدون مقاومت به دست نمی‌آید: ارزش‌های فردی و اجتماعی ما به دست نمی‌آید.

استاد دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) فرمودند: وقتی به جنبش مظلوم فلسطین اصالت می‌دهیم، ایستادگی آن‌ها در برابر کفر صهیونیستی باید به ارزش تبدیل شود و به آن احترام بگذاریم.

ما از سال 57 شعار استقلال را می‌دهیم که با اراده آمریکا و استکبار همخوانی نداشت، بنابراین باید برای دفاع از اراده خود مقاومت کنیم، همان کاری که حاج قاسم در زمان حیاتش و مقام معظم رهبری انجام داد. رهبر انقلاب از اول انقلاب تا الان فرمودند وجود ساخته شده در مقابل استکبار.

وی ادامه داد: آمریکا سلطه بر جهان را حق خود می داند و ابرقدرت محسوب می شود و این ذهنیتی که سران آمریکایی در سر خود پرورش می دهند به دلیل توانمندی هایی است که در عرصه های مختلف نظامی و اقتصادی به دست آورده اند.

زمینه ارتقای مدرسه حاج قاسم را فراهم کنید

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) گفت: آمریکایی‌ها معتقدند تا زمانی که این سلطه شیطانی و کفر قابل قبول نباشد باید بر جهان مسلط شوند، اما معتقدند می‌توانند موفق شوند.

حنلری گفت: اگر می خواهیم با آمریکا مقابله کنیم باید بدانیم که دشمن همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با ایران دشمن بوده و متاسفانه در برخی زمینه ها نیز موفق بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا قصد دارد با فتح کشورهای اسلامی اطراف ایران مانند سوریه، عراق، افغانستان و آسیای میانه ضربه نهایی را به ایران محاصره شده وارد کند اما حاج قاسم توانسته به این محاصره پایان دهد.

وی گفت: حضور حاج قاسم در سوریه علاوه بر احساس وظیفه برای حفظ و حراست از مردم مسلمان این کشور اسلامی این بود که اگر سوریه به دست دشمن بیفتد به سمت ایران خواهد رفت، بنابراین اگر مقاومت شکل بگیرد، جنبش ها و به درستی شکل بگیرد. سازمان یافته، حافظ امنیت اسلامی خواهد بود.

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در خصوص ارتقای مناسب مدرسه حاج قاسم افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم فرهنگ را در ایران اسلامی ارتقا دهیم باید فراهم شود که با اعتماد ملت به دولت و رهبری محقق می شود. متأسفانه این اعتماد در سال‌های اخیر خدشه‌دار شده است، هرچند خوشبختانه دولت جدید در ماه‌های اخیر گام‌های خوبی برداشته است.

حنلری گفت: باید بستر لازم برای فرهنگ سازی و ارتقای وحدت مقاومت و شخصیت های بزرگی چون حاج قاسم فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید