تلاش می کنیم تا با اجرای طرح های مختلف بستر مناسبی برای برقراری عدالت اجتماعی مهیا شود

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی که از 13 تا 19 مهرماه تعیین شده در جمع خبرنگاران مهمترین برنامه های این هفته و اقدامات شش ماهه امسال را تشریح کرد.

سردار ابراهیمی در این نشست اظهارداشت: تلاش می کنیم تا با اجرای طرح های مختلف بستر مناسبی برای برقراری عدالت اجتماعی مهیا شود. 

وی اضافه کرد: فراجا با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری تمام توانمندی و امکانات خود را در راستای تامین امنیت و مقابله با بی نظمی و هنجارشکنی بکار برده و در محورهای هفت گانه خدمت رسانی می کند و در پیشگیری از تخلف و اخلاق مداری و انجام قاطعانه ماموریت‌ها جدی است.

ناجا قزوین3

ابراهیمی یادآورشد: شعار امسال هفته ناجا « شهر قانون مدار و پلیس خدمتگزار» تعیین شده و در این هفته ۴۰ برنامه و  ۱۵۰ مورد فعالیت تدارک دیده شده که دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، تجدید بیعت با شهدا و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، دیداربا خانواده سربازان متوفی،‌ حضور کارکنان در نماز جمعه، برپایی چادر سلامت و ارائه خدمات بهداشتی سلامت رایگان و برنامه های ورزشی، صعود به قلل استان و مراسم صبحگاه از جمله این برنامه هاست.

سردار ابراهیمی یادآورشد: همچنین حضور در دبیرستان‌ها و گفتگوی صمیمانه با جوانان و برگزاری مسابقات ورزشی، پخش مستند شهدای امنیت، تجلیل از مدافعان سلامت و مروجان همگانی، جلسات تعاملی با نمایندگان و دستگاه قضایی و عیادت از همکاران بازنشسته و نمایش اقتدار پلیس در مبارزه با مواد مخدر در اجرای طرح آرامش در شهر، ارائه مشاوره مذهبی و فرهنگی در پاسگاهها و  کلانتری ها، همایش کلانتری ها، اهدای خون و برپایی ایستگاه سلامت و ارتباط مستقیم با مردم از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه فعالیت شش ماهه نیروی انتظامی استان را تشریح کرد و گفت: در پلیس راه بر اساس آمارهای تهیه شده بیش از  ۷ میلیون تردد در سال جاری ثبت شده که با افزایش ۸.۷ درصدی تردد روبرو بودیم.

وی از وضعیت سوانح جاده ای هم گزارش داد و افزود:  سوانح جاده ای در این مدت ۱۵ درصد افزایش یافته اما در سوانح فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۵۴ درصد کاهش و در سوانح جرحی ۳۰.۴۲ درصد کاهش داشتیم. 

ناجا قزوین6

سردار ابراهیمی اظهارداشت: امسال همچنین 2 هزار و 198 دستگاه خودرو به دلیل تخلف حادثه ساز در جاده ها توقیف شدند و اعمال قانون 8.4 درصد بیشتر شد.

وی بیان کرد: 59 درصد سوانح امسال به دلیل بی توجهی به جلو، 13 درصد تخطی از سرعت مطمئنه و 7 درصد تغییر مسیر ناگهانی بوده است.

سردار ابراهیمی در خصوص عملکرد پلیس راهور نیز گفت: در سوانح درون شهری خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم و با 539 هزار و 944 فقره تخلف رانندگی برخورد شد که افزایش 72 درصدی را تجربه کردیم.

ناجا قزوین2

وی از صدور ۲۹ هزار و ۷۸۳ فقره گواهینامه رانندگی هم در نیمه اول امسال خبر داد و بیان کرد: در بخش شماره گذاری هم 15 هزار و 410 مورد پلاک گذاری خودرو و 3 هزار و 703 مورد پلاک گذاری موتورسیکلت انجام شد.

سردار ابراهیمی در ادامه افزود: در نیمه اول امسال در برخورد با تخلف در فضای مجازی بیش از 8 هزار و 67 مورد صفحه اجتماعی و سایت که در موضوعات مجرمانه ورود کرده بودند شناسایی و برخورد شدند که تخلف آنها در زمینه های کلاهبرداری رایانه ای و برداشت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، خرید و فروش داروهای تقلبی، محتوای غیراخلاقی، فروش مواد الکلی، جعل مدارک، کلاهبرداری و خرید و فروش وسایل ممنوعه بود.

وی گفت: با اقدامات پلیس فتا در استان قزوین خوشبختانه ۹۴.۵. درصد از جرائم سایبری کشف شده و با تشکیل پرونده متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع شده اند.

ناجا قزوین5

در پایان این نشست خبری از خبرگزاری موج استان قزوین به خاطر انتشار خبرهای انتظامی با اهدا لوح تقدیر شد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید