تهدیدی که به فاجعه تبدیل می شود/ افزایش بی رویه سگ های ولگرد در کش


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914292

سرگردانی سگ های ولگرد در هش در حالی صدای شهروندان را بلند کرده که مدیریت شهری تاکنون اقدام موثری انجام نداده و شهردار تنها از اجرای طرح دفع سگ های ولگرد به صورت مستمر خبر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، معضل سگ های ولگرد شهرستان خاش از امروز و دیروز مشکلی ندارد و سال هاست مردم و متولیان این منطقه با آن مبارزه می کنند.

معضل سگ های ولگرد هر از چند گاهی به عنوان یکی از عوامل بازدارنده حفظ ظاهر شهر مطرح می شود که سلامت شهروندان را نیز تهدید می کند.

هاش یکی از مکان هایی است که با حضور سگ های ولگرد در خیابان ها و معابر دست و پنجه نرم می کند که برای آرامش مردم مشکلاتی ایجاد می کند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما به افزایش تعداد سگ های ولگرد اشاره کرد که باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان در محله هاش داگ شد که گاهی به تنهایی و گاه دسته جمعی در سطح شهر تردد می کنند.

و افزود: تعداد این سگ ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه به میزان قابل توجهی در حال افزایش است و متاسفانه فکری برای جمع آوری آنها نشده است.

این شهروند هشی گفت: پرسه زدن سگ های ولگرد در خیابان، حمله به عابران پیاده و ایجاد رعب و وحشت به امری عادی تبدیل شده است که بسیاری از شهروندان با آن مواجه شده اند.

طرح حذف سگ های ولگرد به طور مداوم در هش اجرا می شود

شهنوازی شهردار شهر هش در گفت و گو با خبرنگار ما از اجرای طرح حذف سگ های ولگرد در سطح شهر و محلات به صورت مستمر و بدون وقفه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس بند 15 ماده 55 شهرداری. قانون و بند 31 ماده 10 اساسنامه سازمان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ساریا در انسان و دام و جمع آوری حیوانات ولگرد و دفع حیوانات مزاحم، بیمار و ولگرد در مناطق شهری و مناطق منفصل اقدام نماید. به صورت هماهنگ

وی با اشاره به دلایل افزایش سگ های ولگرد در شهرستان افزود: افزایش حاشیه شهر و ارتباط شهر با روستاهای همجوار، رهاسازی سگ ها در روستاها و ورود سگ ها به شهرها. عدم مشارکت و همکاری شهروندان در خصوص ریختن زباله به محیط زیست، افزایش تراکم جمعیت در سطح شهر، عدم آموزش سازمان های مربوطه و دوگانگی نظرات مردم در مورد از دست دادن سگ ها

شهردار هش ادامه داد: اجرای طرح امحای سگ های ولگرد به صورت مستمر و روتین توسط اکیپ ویژه زیر نظر مسئولان مربوطه انجام می شود.

وی در خصوص روش احیای سگ نیز گفت: روش احیای سگ علاوه بر طولانی بودن و سختی اجرا نیاز به اعتبار خاصی دارد زیرا حداقل باید یک تیم استخدام شود و یا با شهرداری به عنوان پیمانکار قرارداد ببندد که این امر باعث افزایش هزینه می شود. .

شهنوازی گفت: مهم ترین راهکار کاهش سگ های شهری که بارها از سوی حامیان حیوانات بیان شده است چیزی جز ایجاد محدودیت در شرایط زندگی سگ ها نیست و بزرگترین محدودیت نیز قطع منابع غذایی برای سگ هاست که همه نوع هستند. زباله های شهری است و این مهم تنها با همکاری شهروندان تضمین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید