توجه به کیفیت پخت نان می تواند مرهم زخم مردم باشد/ لزوم جلوگیری از بی رویه سازی نانوایی های ماشینی


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879601

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان؛

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی با اشاره به افزایش قیمت نان گفت: پیش بینی می شود با افزایش قیمت نان کیفیت آن نیز بهبود یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرمنده; حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی


مدیریت جامعه و افزایش بی رویه قیمت ها و در شرایطی که وعده های غذایی مردم کم شده است، توجه به کیفیت نان می تواند مرهمی بر زخم های دل مردم باشد..


وی با اشاره به این واقعیت تلخ در همدان گفت: متاسفانه امسال در شهر همدان، 130 واحد از 187 واحدهای سنگکی با دستگاه نان می پزند! در حالی که آمار سنگکی ماشینی فقط برای سال های گذشته است 35 واحد


او بود! تبدیل واحدهای نانوایی سنتی به صنعت با چنان سرعتی پیش می‌رود که فقط در این 2 ماه های آخر 8 واحد سنگکی جایگزین دستگاه های برش فلزات بی کیفیت با کوره و سنگ طبیعی شده است که زنگ خطر بسیار خوبی است.


اینم برای شهر همدان! با این سرعت شتاب بگیرید 6 ماه آینده عطر و خلوص نان در همدان خاطره می شود!!


صفری افلاکی با بیان اینکه همدان به کیفیت نان توجهی ندارد، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی مردم در هر جامعه ای تولید و عرضه نان مرغوب است که امروزه برخی نانوایان به آن توجه نمی کنند.


کیفیت این محصول غذایی در دسترس انسان است. در گذشته نانوایان زمان زیادی را صرف تهیه و پخت نان می کردند و با حوصله خمیر را با زمان کافی آماده می کردند. اما گاهی اوقات اینطور نیست


حدود نیم ساعت یا یک ساعت قبل از پخت، نانوا خمیر را آماده می کند که نقش زیادی در کاهش کیفیت نان دارد..


وی گفت: انتظار مردم این است که با افزایش قیمت نان نظارت بر کیفیت آن بیشتر شود..


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه چندین بار در این خصوص به کارکنان تذکر داد و گفت: لزوم توجه به کیفیت نان و ارتقای آن بارها با دستگاه های مربوطه در میان گذاشته شده است. کارکنان ”


اما علیرغم وعده ها و وعده های مسئولان برای حل این مشکل، اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.!!


صفری افلاکی با بیان اینکه وجود نان بی کیفیت در سبد غذایی مردم منجر به بروز بسیاری از بیماری های روحی، روانی و جسمی در آنها از جمله بیماری های گوارشی می شود، افزود: این امر تبعات اجتماعی نیز دارد.


از جمله این که راه را برای اعتراض خفته و مشروع مردم به حکومت هموار می کند! بر این اساس آیا لازم نیست حزب اللهی دلواپس و منتقدان انقلابی نان مردم را نیز مطالبه کنند!؟


این عضو شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: انتظار می رود با تدابیر مسئولان ذیربط نظارت جدی، معنادار و موثر بر پخت نان صورت گیرد و این درخواست از سوی مردم محقق شود! از جمله اقداماتی است که می توان در این زمینه انجام داد


لازم به ذکر است ممنوعیت استفاده از ماشین آلات صنعتی برای پخت نان نانوایی ها به دلیل نواقص متعدد آنهاست. راه حل دیگر ممکن است تفاوت باشد 10 درصد نان سنتی سنگک با صنعتی; بنابراین قیمت نان صنعتی


ده درصد کاهش یافت! و قیمت نان سنگک سنتی نسبت به نان سنگک صنعتی 10 درصد افزایش ُ .. این تفاوت ممکن است تمایل نانوایان به پخت نان سنتی را افزایش دهد.


انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید