توسعه پایدار بدون توجه به پیوست‌های فرهنگی محقق نمی‌شود


شهردار تبریز:

شهردار تبریز با بیان این‌که کار فرهنگی در مساجد اثر گذار، مردمی و ماندگار است،گفت: توسعه پایدار بدون توجه به پیوست‌های فرهنگی محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کار فرهنگی در مساجد اثرگذار، مردمی و ماندگار است، اظهار کرد: بودجه فرهنگی شهرداری امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های موجود در شهرداری تبریز در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: آماده اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و آموزشی با محوریت مساجد هستیم و در این راستا از اجرای طرح‌های ستاد کانون‌های مساجد استان که در قالب پیوست‌های فرهنگی شهرداری تبریز تعریف شده باشد، استقبال می‌کنیم.  

وی با بیان اینکه تمامی مربیان و فرهنگسراهای زیر نظر شهرداری تبریز در اختیار برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است، گفت: اعتقاد داریم، توسعه پایدار بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست.  

هوشیار با بیان این‌که همگرایی نهادهای فرهنگی و دینی برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی ضرورتی مهم و انکارناپذیر است، افزود: شهرداری تبریز نیز در راستای مسئولیت‌های مدنی و رسالت فرهنگی خود در راستای ارتقای فرهنگ عمومی شهر تلاش می کند.  

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند.  

حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، اظهار کرد: توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری مساجد با ارایه آموزش‌های تخصصی در اولویت برنامه‌های ستاد قرار دارد.  

وی با بیان اینکه ارتقای دانش هنری و کار فرهنگی مدیران مسوول و ائمه جماعت مساجد یکی از اقدامات ویژه ستادهای استانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و فعال در مساجد به دنبال کار مشترک در جهت ارتقای جایگاه مساجد در معادلات اجتماعی، فرهنگی و … است.  

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های تعریف شده در کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور فعال کودکان و نوجوانان در این اماکن امن الهی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند که تمامی فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد قابل دسترسی و رصد است.  

خداداده با بیان اینکه بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی فعال است، خاطرنشان کرد: این استان و شهر تبریز این قابلیت را دارد که تبدیل به قطب آموزشی، اردویی و اوقات فراغت کشور و منطقه شمال‌غرب شود.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید