تولید دانش بنیان تضمینی برای بقا در بازارهای جهانی خواهد بود


ساعت: 21:05
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892790

زاهدی وفا بیان کرد: دانش استقرار تولید صرفا یک شعار فانتزی نیست، بلکه ضامن بقای ما در بازارهای جهانی خواهد بود و اگر نتوانیم در بازار خارجی رقابت کنیم، بازار داخلی را به تولیدات خارجی واگذار می کنیم. آینده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به شعار تولید دانش بنیان گفت: حلقه مفقوده ای در عرصه تولید داریم. سیستم تولید کشور و این انباشت دانش فنی در این زمینه است. ما تعداد زیادی کارخانه داریم اما سازمان تحقیق و توسعه در این واحدها در نظر نگرفته ایم و ایجاد هسته هایی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی و مراکز تحقیق و توسعه از وظایف بخش خصوصی است.

زاهدی وفا تصریح کرد: دانش برای ایجاد تولید تنها یک شعار فانتزی نیست، بلکه ضامن بقای ما در بازارهای جهانی خواهد بود. اگر نتوانیم در بازار خارجی رقابت کنیم، در آینده بازار داخلی را به محصولات خارجی واگذار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی از 480 هزار میلیارد تومان در سال 1391 به 5100 هزار میلیارد رسیده است که رشد تقریباً 10 برابری را نشان می دهد، اما این رشد نقدینگی را نمی توان در تولید موثر لحاظ کرد، افزود: متوسط ​​رشد اقتصادی کشور در 10 سال گذشته تقریباً صفر بوده است، در عین حال تورم 58.2 درصدی در پایان شهریور سال گذشته گزارش شده است.

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی ها نشان می دهد که تامین سرمایه از سوی بانک ها منجر به تولید نشده است، بنابراین باید با تجهیز منابع از بازار سرمایه در این راستا به دنبال ایجاد سرمایه گذاری باشیم. شرکت ها در استان ها می توانیم در تامین مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی نقش داشته باشیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: در حال حاضر منابع مالی از مرکز به استان ها تامین می شود و اگر بخواهیم این قاعده را تغییر دهیم باید بتوانیم شرکت های سرمایه گذاری استانی ایجاد کنیم تا استان ها مجبور به تامین منابع مالی از مرکز نباشند. که طرح این تعاونی های سرمایه گذاری است که امکان ارائه در بورس را دارند با نام تعاونی های پیشرفت ایران در حال تهیه هستند.

وی یکی از مشکلات در سطح کلان را مشکلات مربوط به صندوق های بازنشستگی و عدم تعادل این صندوق ها عنوان کرد و افزود: نسبت وابستگی در صندوق های بازنشستگی که باید 7 به 1 باشد به زیر 7 رسیده است و این مشکل در صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی فولاد و صندوق بازنشستگی کشور اتفاق افتاد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حکمرانی داده محور یکی از برنامه هایی است که دولت سیزدهم در نظر دارد آن را تکمیل کند زیرا گامی بلند در راستای تسهیل تصمیمات دولت و بهبود ارتباط دولت و مردم است. . .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید