تکمیل مسجد سمنان به 400 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد/ خیرین باید همراهی کنند


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878712

حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا گفت: برآورد هزینه ثابتی را نمی‌توان ارائه کرد، زیرا قیمت‌ها در فاز عملیاتی نوسانات زیادی خواهد داشت، اما برای تکمیل این پروژه به برآورد کلی حدود 400 میلیارد تن نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن فاطمی نیا رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با ابراز تأسف از حرکت مسجدسازی در استان سمنان گفت: این امر نوعی اتلاف بیت المال است و متاسفانه تمام این مساجد نیمه کاره رها شده و فرسوده شده اند.

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه سمنان افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه جایگزین مناسبی برای اقامه نماز جمعه در مرکز استان وجود ندارد و مصلی امام نیز از نظر عملا مکان مناسبی نیست. از نظر ایمنی و اندازه، بنابر این ساخت مسجد، نصب مناسب ضروری است.

این مقام مسئول بودجه ساخت مساجد سمنان را بسیار محدود دانست و افزود: 4 میلیارد تن بودجه در نظر گرفته شده است.


تکمیل مسجد سمنان به 400 میلیارد تن نیاز دارد

فاطمی نیا در خصوص برآورد هزینه نهایی مصلی شهر سمنان گفت: برآورد هزینه ثابتی را نمی توان ارائه کرد زیرا قیمت ها در فاز عملیاتی بسیار متغیر خواهد بود اما در مجموع برای تکمیل نهایی حدود 400 میلیارد تن برآورد می شود. این پروژه ضروری است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در مصلی سمنان بیان کرد: استفاده از سیستم صوتی مناسب و بسته شدن درزهای قطع شده از اقدامات انجام شده در مصلی سمنان و ایزوگام 8000 متری از پشت بام و استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و تاسیسات برقی است. همچنین شامل سفارش روزانه.

این کارمند از حجم بالای کار در مصلی سمنان خبر داد و افزود: تکمیل کلیه قسمت های مصلی سمنان اعم از پارکینگ، محوطه سازی، نصب شیشه، تاسیسات برقی و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب یکی از اولویت هایی است که بایستی تکمیل شود. کمک اهداکنندگان آن را دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری امام جمعه سمنان درباره روند تکمیل مسجد شهمیرزاد گفت: متاسفانه با توجه به توریستی بودن شهر شهمیرزاد و افزایش جمعیت آن به ویژه در تعطیلات آخر هفته قوت احساس می شود. مسجد این شهر نیز در اولویت است.


مساجد شاهرود و دیباج توسعه خوبی دارند

وی با بیان اینکه مسجد دیباج پیشرفت خوبی داشته است، افزود: مراحل تکمیل مسجد دیباج به محله ای رسیده است که نماز جمعه به طور کامل در مصلی برگزار می شود اما نواقصی از جمله سیستم صوتی آن وجود دارد.

این مقام مسئول توسعه مسجد شاهرود را نسبت به سایر مساجد استان در وضعیت بهتری ارزیابی کرد و گفت: ساختار مسجد شاهرود به دلیل همکاری بیشتر پیشرفت کرده است، اما همچنان نواقصی وجود دارد و در تلاش هستیم. برای رفع نواقص مسجد قلعه شاهرود باید به مسجد این شهر منتقل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید