جایی برای بنگاه های کشاورزی دانش بنیان در کشور نیست

وی افزود: به عنوان مثال اگر در یک گلخانه از نوآوری ها و فناوری ها استفاده شود، می توان ظرفیت آن را نسبت به مزرعه چندین برابر افزایش داد. بنابراین فن آوری های جدید و دانش محور با روش های سنتی تفاوت چشمگیری دارد.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: جمعیت جهان هر روز در حال افزایش است و برخی از کشورها مانند اوکراین در تامین امنیت غذایی با مشکلاتی مواجه هستند، بنابراین لازم است با بحران های موجود در جهان به ویژه افزایش آن همگام باشیم. از جمعیت، میزان تولید غذا به حداکثر می رسد


رژیم کشت در کشور رعایت نمی شود

الهدادی اذعان داشت: ایجاد شرکت های دانش بنیان یکی از راه های برون رفت از مشکلات کشور است تا بتوان با استفاده از تجربه و دانش روز محصولات باکیفیت در حجم بالا تولید کرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت و ضرورت آن گفت: امروز با مشکل بهره وری مواجه هستیم و باید بهره وری پارک های علم و فناوری، آب، محصولات و منابع کشاورزی را افزایش دهیم. سایت خود را بسته به محیط، نوع خاک و میزان آب موجود در آن کشت کنید.

این پژوهشگر دانش بنیان تصریح کرد: در بسیاری از استان های کشور مانند فارس، خراسان و اصفهان که با مشکل کم آبی مواجه هستیم، محصولات پرآب مانند برنج کشت می شود که نشان می دهد روش های سنتی اجازه نمی دهد. کشاورزان برای حل مشکلات موجود

اله دادی بیان کرد: طرح الگوی کشت هر چند از سوی جهاد کشاورزی ابلاغ شد، اما اجرای آن مستلزم زمان طولانی است تا بتوانیم بهره وری بیشتری از مواد اولیه داشته باشیم.

تعامل دانشگاه با کشاورزان زمینه ساز ارتباط دانشگاه و دانش بنیان است

وی با اشاره به اهمیت پیوند صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این حوزه، تصریح کرد: بی شک دانشگاه ها در اجرای پروژه ها و تولید محصولات با محدودیت هایی مواجه هستند، بنابراین باید وجود داشته باشد. پیوند نزدیک بین دانشگاه و صنعت و به پیوند اگر ایجاد نشود و اعتمادی به دانشگاه برای کمک وجود نداشته باشد، مشکلاتی باقی می ماند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: صنعت کشور به دنبال سود و تحول در کوتاه مدت است و با این رویکرد نمی توان مسیر صد ساله را یک شبه طی کرد.

الدادی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان بین فعالان حوزه کشاورزی و دانش بنیان ارتباط برقرار کرد، گفت: دانشگاه ها باید با ایجاد بسترهایی مانند ایجاد کشت های گلخانه ای و مزارع نمونه در سراسر کشور، حضور کشاورزان را تضمین کنند. . سال

وی تصریح کرد: همچنین دانشجویان و معلمان دانشگاه ها باید با مراجعه به مزارع، کشت و کار و صنایع از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزی قرار گیرند و این بازدیدها می تواند رابط کشاورز و دانشگاه باشد.

این محقق با اذعان به اینکه شرکت ها دو نوع هستند، تصریح کرد: نوع اول شامل شرکت های غیر دانش بنیان، مستقر در پارک ها و مراکز رشد است که لزوماً دانش بنیان نیستند زیرا هر شرکتی که در پارک ها و مراکز رشد مستقر باشد، رشد می کند. نه فقط مبتنی بر دانش

الدادی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت های نوع دوم نیز شامل شرکت های دانش بنیان هستند که از تحقیقات علمی و اکتشافات فناوری و نوری در تولید محصولات استفاده می کنند و از تجربه برای تبدیل از حالت پایه به پایه دانش استفاده می کنند که می تواند در تولید کشور موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید